/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Windows installering
Fra : Desmersnaps
Vist : 510 gange
155 point
Dato : 23-05-07 14:31

Hey Folks
Jeg vil gerne geninstallere windows, da min nuværende installation kører af lort til. Normalt gør jeg dette ved at genstarte pcen fra cd, formatere disken, og installere windows igen. Denne gang har jeg et ret stort problem. Jeg kan overhovedet ikke få kontakt med pcen når den er ved at starte op. Trykker jeg på en tast, fryser den bare. Når beskeden "rtryk på en tast for at starte op fra CD" kommer, er jeg ligesom nødt til at trykke, men det resulterer bare i at den fryser. Gør jeg intet starter den jo bare op som normalt. Er der nogen der kan hjælpe?
På forhånd tak.
Mvh Kasper

Kommentar
Fra : kj

Dato : 23-05-07 14:59

Gå i BIOS og sæt den til at BOOTE fra CD drevet, sæt CD'en i og genstart, så skulle den gerne være der.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 23-05-07 15:09

Eller du kan prøve at bruge startdisketter

http://support.microsoft.com/kb/310994/da

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 23-05-07 15:34

Jeg kan jo ikke gå i bios når jeg ikke kan bruge tastaturet uden den går kold. Tro mig, det havde været det første jeg havde gjort

Kommentar
Fra : kj

Dato : 23-05-07 15:41

Så er der kun startdisketterne.

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 23-05-07 15:45

Desværre er computeren ikke sat op til at starte fra diskettedrevet heller Der findes ikke nogle programmer til windows der giver adgang til Bios derfra?

Mvh Kasper

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-05-07 16:32

Så prøv denne CD:
http://www.kandu.dk/Tip16078.aspx
Det kan være at den kan komme ind og røre ved din harddisk.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-05-07 18:46

eller reset den ved at pille backup batteriet ud og vent et kort øjeblik (måske 10-15 min). Så står A drevet til First Boot Device

Accepteret svar
Fra : ocorner

Modtaget 155 point
Dato : 23-05-07 22:08

er det den rigtige knap du trykker på for at komme ind i bio?

Har du prøvet en anden tastetur ?

Kommentar
Fra : mystik

Dato : 23-05-07 23:32

Virker dit CD-ROM-drev overhovedet ? Har du prøvet at isætte et andet ?

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 23-05-07 23:35

Citat
Desværre er computeren ikke sat op til at starte fra diskettedrevet heller [Hmmmm, ikk` godt!] Der findes ikke nogle programmer til windows der giver adgang til Bios derfra?

Den behøver den heller ikke at være sat op til at starte fra diskettedrevet,når du har fået lavet de 6 disketter,sætter du bare nummer 1 i,inden du starter computeren op og når den har indlæst nr.1,spørger den selv efter nr.2 osv

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-05-07 01:35

Har du prøvet med et andet tastatur

Godkendelse af svar
Fra : Desmersnaps

Dato : 24-05-07 01:52

Tak for svaret ocorner. Jeg fik fat i et andet tastatur, og så virkede det. Lidt mærkeligt at tastaturet kan få den til at fryse er det ikke? Nå, men nu kunne jeg få den til at boote fra CDen så nu er alt godt Alle andre skal selvfølgelig også have mange tak for deres hjælp!
Mvh Kasper

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-05-07 02:04

sorry igen ocorner jeg havde ikke set dit indlæg

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 24-05-07 09:15

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-05-07 09:18

ocorner