/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Oplysning på nummerplader.
Fra : scooter
Vist : 29438 gange
300 point
Dato : 23-05-07 08:43

Hvis man har nr. på sin nummerplade...kan man så gå ind og finde ud af hvem der
har bilen eller er det kun politiet der ved det. Eventuelt hvor kan man finde det.

MVH. Scot.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 23-05-07 08:52
Accepteret svar
Fra : stilkene

Modtaget 310 point
Dato : 23-05-07 09:12

Det hedder sig at du ikke kan få oplysninger bare ud fra nummerplade. Jeg har engang fået adressen, ved politiet, på en person som løb fra regningen, , - men det var ikke noget som de ellers gjorde. Du skal have stelnummeret på det pågældende køretøj, - så er der forskellige oplysninger du kan indhente, b.la. om der er gæld i pågældende køretøj, det er så ved en opringning til Bilbogen 86129145 mellem kl.11-14.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 23-05-07 09:38

Det er kun politiet

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 23-05-07 10:44

Du kan se:

Stelnummer
Dato for 1. indregistrering
Dato for seneste syn
Link til en række tekniske specifikationer

her: http://www.biltorvet.dk/minbil/minbil.asp

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-05-07 12:18

Nej, det kan man ikke, og hvis nogen kan eller har prøvet af få de oplysninger, har politiet overskredet deres beføjelser.

Hvis du f.eks. tager nummeret på en bil du ser lave en skade på din bil, må politiet ikke engang oplyse det, men de vil så henvende sig til skadevolderen såfremt du indgiver en anmeldelse.

mvh dova

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 23-05-07 12:45

ja ja, nu er der 4 der har skrevet det samme som første svar ???

Men gentagelser er selvfølgelig også ok

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-05-07 13:59

Citat
ja ja, nu er der 4 der har skrevet det samme som første svar ???

Men gentagelser er selvfølgelig også ok

Jeg ser nu ikke noget "svar" der, men en henvisning til et debatforum

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-05-07 04:21

Citat
Hvis man har nr. på sin nummerplade

Ku godt tænke mig at se en nr.plade uden nr.

Joooo jaaaa der kunne selvfølgelig være bogstaver, men mon ikke disse vildt begavede tekstplader (MORS DYT osv.) er underkastet samme regler som dem med tal.

Godkendelse af svar
Fra : scooter

Dato : 29-06-07 08:44

Tak for svaret stilkene.