/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
udlejning af 1 sal
Fra : mlvj
Vist : 680 gange
100 point
Dato : 23-05-07 08:38

Hej er der nogen der kan forklare kort hvad og hvor meget der kan trækkes fra ved udlejning af en 1 sals lejlighed der er køkken og bad samt egen indgang?
Hvad kan bedst betale sig ved udlejning af 70 kvm villa lejlighed formodet leje indtægt 5000 pr mdr( offenlig værdi 1750000 )
bundfradrags metoden eller den regnskabsmæssige ?
Eller er det ned til nærmeste revisor eller hvad ?
På forhånd tak

Mikael

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 23-05-07 09:18

Er det her du måske kan få de oplysninger du søger ?
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=205448&vID=0

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 50 point
Dato : 23-05-07 17:37

du kan kun fratrække det beløb du bruger til vedligeholdelse. resten er skattepligtig.

Kommentar
Fra : bullerbedste

Dato : 23-05-07 17:48

Jeg mener nu at man kan trække sine faktiske udgifter fra, herunder det afkast af den vurdering lejligheden har i h.t. 17. alm. vurdering,(tror jeg nok) og så en eller anden %.
Der er h elt konkrete regler for hvad man kan trække fra, det er altså ikke kun vedligeholdelse.
Jeg kan desværre ikke hjælpe med det helt præcis, men en revisor ved det.
Jeg ved iøvrigt ikke hvad du mener med bundfradragsmetoden.

Kommentar
Fra : mlvj

Dato : 23-05-07 20:04

Hej bullerbedste
Der står en del på denne link http://www.tax.dk/pjecer/vaerelsesudlejning_hus.htm
Det var mere om der var en vis % sats man kunne trække fra, diverse ejendomsskatter mm
Hvis det kun er vedligehold på den regnskabsmæssige metode kan det vist ikke betale sig.
Mikael

Kommentar
Fra : bullerbedste

Dato : 23-05-07 20:41

Jeg er nu ikke helt med, for det er jo ikke et værelse du udlejer men en lejlighed.
Vil dog ikke gøre mig yderligere klog på det, idet jeg nok har mere forstand på selve udlejningen end på de skattemæssige konsekvenser.
Var jeg dig, ville jeg nu spørge en revisor.
Held og lykke med det.

Godkendelse af svar
Fra : mlvj

Dato : 26-05-07 14:42

Tak for svaret trimare46. Jeg tror jeg kontakter skattekontoret og kontakter så lige en revisor.
Mikael