/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Jeg skal ud og finde Sponsore
Fra : Disi
Vist : 534 gange
100 point
Dato : 23-05-07 07:56

Hej
Jeg skal ud og samle Sponsorgaver ind for vores lille forening
Både ved gamle og nye sponsere. Har bare ikke prøvet det før.
Kunne man sende en mail eller brev først, så de var lidt forbedret?
Og hvad kunne der event. Stå i sådan et brev

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 23-05-07 08:02

Sådan ville jeg gøre.

Du kan evt. skrive hvor du kommer fra og hvad de kommer til, at støtte ved og være sponsore.

Forslå en dag og tid eller, at de finder en tid der passer bedst ind i deres dag.

Vedhæft lidt let overskuligt materiale om din klub.

God fornøjelse

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 23-05-07 08:36

Selvstændige erhvervsdrivende får mange sådanne henvendelser, og de ender generelt i papirkurven.
Af egen erfaring ved jeg, at du ved personlig henvendelse får et langt bedre resultat. Medbring gerne et kortfattet resumé over, hvad sponsorgaven skal bruges til, samt en præsentation af klubben (som foreslået af knh15).
Det kræver - naturligvis - noget "benarbejde", men de færreste firmaer/forretninger afviser en sådan personlig henvendelse, hvis firmaet er lokalt med relationer til klubben og dens arbejde.
Firmaer, der reagerer positivt, ser gerne deres sponsorat offentliggjort, så overvej, hvorledes dettte gøres og gør opmærksom på dette ved henvendelsen.

Held og lykke med projektet

Accepteret svar
Fra : Bossalt

Modtaget 100 point
Dato : 23-05-07 08:56

Hej
Min erfaring siger mig ligeledes helt klart at personlig henvendelse til den relevante person er at foretrækker. Hvor jeg arbejder får vi mange henvendelser, men hvis folk dukke rop personligt og evt. har en folder eller en beskrivelse af projektet med, så er det sjældent at vi siger nej. Men grundlæggende er at projektet Du skal have sponsorer til er i orden. Så kommer virksomheden nemlig til at stå i et godt lys!

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 23-05-07 09:08

Sådan måske ?

Hej nye og gamle at sponsere

Jeg er ude og samle gaver ind til vores lille beboerforening som afholder vores årlige Byfest på xxxxxxxxxx
I den forbindelse ville jeg spørge om i skulle ligge inde med noget i ville Sponsere ?
Det kan være alt lige fra trøjer, kuglepenne, Vin, gavekort mm mere vi kan bruge til vores Tombola.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 23-05-07 09:46

Hvor stor er den beboerforening ?

Formuleringen af præsentationen foreslår jeg, at I tager op på et bestyrelsesmøde.

Lad den endelige formulering være grundlag for din "salgstale" til sponsorerne.

Vigtigt: Lav en liste over sponsorer, der samtidig viser, hvad de har sponseret. Det er et godt incitament til de virksomheder/forretninger, du besøger.

Godkendelse af svar
Fra : Disi

Dato : 23-05-07 12:30

Tak for svaret Bossalt.