/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
hvilken kirkebog?
Fra : modersvilje
Vist : 1901 gange
100 point
Dato : 22-05-07 23:58

I hvilken kirkebog skal jeg starte med at søge efter:
Lauritz Oluf Petersen Køn: M Alder: 1
Kilde: FT-1850 Amt: København Herred: København (Staden) Sogn: Snarens Kvarter Stednavn: Snarens kvarter
Matr.nr/adresse: Kompagnistræde 53, tredie sal til højre Husstands-/familienr: 319

MVH
Modersvilje

Accepteret svar
Fra : LisBJensen

Modtaget 100 point
Dato : 23-05-07 01:36

Hej

Jeg vil mene Helligånds sogn.

Men ellers prøv at se på dette Link:
http://www.landsarkivetkbh.dk/hovedst/index.htm

Lis

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 23-05-07 09:32

Nu har jeg set i Helligånds-kirkebog fra 1848-1851
der var han ikke ØV
da moderen var ugift, vil jeg prøve fødestiftelsen!
har andre et bedre foreslag?

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-05-07 14:45

Hejsan
kan det evt være din Marthea Emilie ????
senta

Samtlige personer i husstanden
kbhv, København (Staden), Snarens Kvarter, Snarens Kvarter København, Kompagnistræde 57 Kjælderen, 1, FT-1845, C3102
Navn:Alder:Civilstand:Stilling i husstanden:Erhverv:Fødested:
Ivar Christensen46 GiftHøkerAborre Odense Amt
Abelone Marie født Jørgensen53 GiftHustruBogense
Marthea Emilie Jensen20 UgiftDatterKjbhavn
Anna Elisabeth Nielsen12 UgiftI Christensens SøsterdatterAborre Odense Amt

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 25-05-07 08:26

Jeg har gennem-set Helligånds-kirkebog og den kgl. Fødestiftelse uden at finde Lauritz Oluf Petersen
så han kan nok være i hvilken som helst kirkebog for Kbh.
.......................................................................................................................................

Til Senta
JA du har ret det er næste generation af den familie du hjalp mig så flot med,
men det er ikke den Marthe Emilie Jensen du har fundet!

jeg har hende både i 1845 + 1840 og 1850 har hun en søn uden for ægteskab

Marthea Emilie Petersen Alder: 26 Civilstand: Ugift
Erhverv: Syning Fødested: Kjøbenhavn
Kilde: FT-1845 Amt: København Herred: København (Staden) Sogn: Klædebo Kvarter Stednavn: Skindegade 23, Baghus

Marte Emilie Kiel Alder: 21 Civilstand: Ugift
Erhverv: Tjenestepige
Kilde: FT-1840 Amt: København Herred: København (Staden) Sogn: Øster Kvarter Stednavn: Kongens Nytorv

Marthea Emilie Petersen Køn: K Alder: 31 Civilstand: Ugift
Erhverv: sÿjomfru, huusmoder Fødested: Kjøbenhavn
Kilde: FT-1850 Amt: København Herred: København (Staden) Sogn: Snarens Kvarter Stednavn: Snarens kvarter

Kommentar
Fra : senta

Dato : 25-05-07 11:31

hej
de er vel ikke døde inden folkt. 1855??
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 25-05-07 11:53

har du set i
vor frue
holmen
osv, fra ca. 1848 og frem ??
senta

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 25-05-07 15:20

Nej Senta
Det har jeg ikke, jeg er en "klovn" til det med hvilken kirkebog til vilket sogn, og ligeså til folketællinger på AO.
Det er min mening snart at tage på LAK og lede efter dem.
Jeg tænkte at Lauritz Oluf Petersen kunne jeg nok finde døbt på AO hvis jeg vidste hvilken kirke.
DERFOR dette spørgsmål!!

Kan jeg på nettet finde noget der fortæller hvilken kirke til vilket sogn?
Da hele min slægt kommer fra København ville en sådan side hjælpe mig meget

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : senta

Dato : 25-05-07 15:45

på denne side finder du hvad de forskellige gader der hørte til hvilken kirke i københavn , på samme side er der mange andre gode henvisninger at hente fra københavn.
senta
http://www.sa.dk/Lak/brugearkivet/download/default.htm
Gade > sogn 1787
Gade > sogn 1801
Gade > sogn 1840
Gade > kvarter > sogn 1863
Gade > sogn 1870
Gade > sogn 1880
Gade > sogn 1890
Politi- og fattigkreds 1890

Godkendelse af svar
Fra : modersvilje

Dato : 25-05-07 16:20

Tak for svaret LisBJensen.
Bare ærgerligt at han ikke var døbt der

MVH
Modersvilje