/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
åbne nye windows i javascript
Fra : frankthomsen64
Vist : 437 gange
100 point
Dato : 22-05-07 19:28

Har ca. 60 links som skal åbne i nye vinduer ved hjælp af dette script.

var toplisteX = (screen.width/2)-400;
var toplisteY = (screen.height/2)-1000;
var loc = "left="+toplisteX+",top="+toplisteY;
function topliste(){
toplisteWindow = window.open("url","","scrollbars=yes,width=800,height=2000,"+loc);
}

er det nødvendig at lave et script for hver link eller er der en hurtig genvej

Kommentar
Fra : disken

Dato : 22-05-07 20:40

SORRY_ men hvordan - har du LIGE tænk dig at det skulle foregå...

http://www.steenmartinsen.dk/forum/showthread.php?tid=15
Kan lave det, du skal lege lidt med det.

Og/ eller indsætte linket, på siden/ siderne seperat.
Skal størrelse på hvert vindue være forskelligt,
så omdøb det i teksten ''dyropop''
Vinduet kan du selv afgøre størrelse på.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 22-05-07 20:42

Citat
så omdøb det i teksten ''dyropop''

Soory = DYRPOBIZ

Kommentar
Fra : disken

Dato : 22-05-07 20:43

Kommentar
Fra : disken

Dato : 22-05-07 20:46

Men BORTSET fra det, så findes dr MEGET hurtige måder at lave det på
uden at skulle kode det HELE.
Eller ovennævnte program

Men ? er LIDT i tvil om, hvad du egentligt mener.

Kan lave det du tænker på, på 10 minutter,
men ubegrænset antal billeder.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 22-05-07 20:47

Det eneste, der tager tid____
er at upoade skidtet.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 22-05-07 21:00

Dette kan lave en masse skægt_
Har lige været UNDER TPS, som hjemmeside program,
dog er det en ''gammel'' udgave, men det virker.
http://www.websitex5.com/en/info_evo.html

Kommentar
Fra : frankthomsen64

Dato : 22-05-07 21:13

De forskellige links skal åbne et nyt vindue når man klikker på dem. (kun et af gangen)

Har overvejet <a href="url" target="new">, men det er vist ikke så hensigtsmæssig.

Kommentar
Fra : frankthomsen64

Dato : 22-05-07 21:17

Links består hovedsageligt af tekstfiler som skal kunne lukkes igen med en 'close window' knap.

Kommentar
Fra : frankthomsen64

Dato : 22-05-07 21:20

Alle de forskellige links er samlet på en oversigt, hvorfra man skal vælge en, som så skal poppe op, og lukke igen med en knap, hvorefter man kan vælge en ny der popper op osv..... Derfor kunne det være rart, hvis man var fri for at lave et script for hver link.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 22-05-07 21:20

Citat
<a href="url" target="new">,

Så skal NEW, udskiftes = BLANK

Men tvivler på du får det script, du har lagt, til at virke.

Eller´s prøv at se på et par E.Ks jeg har samlet.
De skulle ligge på denne side.
http://www.steenmartinsen.dk/dex/html/index.htm

Kommentar
Fra : frankthomsen64

Dato : 22-05-07 22:17

Har testet scriptet - fungerer ok, troede bare man slippe for taste et script ind for hver link

Kommentar
Fra : disken

Dato : 23-05-07 02:56

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-05-07 09:13

Du laver da bare en funktion pop(URL); med linket som parameter og kalder funktionen i hvert link:
Kode
<a href="#" title="" onclick="pop('MIT_LINK.html');">Link</a>

Nu er det bare URL'en som du skal ændre ved hvert link, præcis som du skal med alm. links

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-05-07 09:21

Hér kan du se en sådan funktion: http://members.fortunecity.com/molo4/temp/dmi.html

Klik på linket: DMI (..ude til venstre!)

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 23-05-07 09:30

Her er en 'forbedret' version af scriptet, hvor du også kan bestemme størrelsen af pop-up'en i hvert link:

Kode
<html>
<head>
<title>Resizeble dynamic window opener</title>
<script type="text/javascript" language="javascript">
<!--

function expandingWindow(website,x_dim,y_dim) {
var heightspeed = 8; // vertical scrolling speed (higher = slower)
var widthspeed = 8; // horizontal scrolling speed (higher = slower)
var leftdist = 0; // distance to left edge of window
var topdist = 0; // distance to top edge of window
if (document.all) {
var winwidth = window.screen.availWidth - (window.screen.availWidth - (leftdist + x_dim));
var winheight = window.screen.availHeight - (window.screen.availHeight - (topdist + y_dim));
var sizer = window.open("","","left=" + leftdist + ",top=" + topdist + ",width=1,height=1,location=yes,menubar=yes,scrollbars=yes,status=yes,titlebar=yes,resizable=yes,toolbar=yes");
for (sizeheight = 1; sizeheight < winheight; sizeheight += heightspeed) {
sizer.resizeTo("1", sizeheight);
}
for (sizewidth = 1; sizewidth < winwidth+widthspeed; sizewidth += widthspeed) {
sizer.resizeTo(sizewidth, sizeheight);
}
sizer.location = website;
}
else
window.location = website;
}

//-->
</script>
</head>
<body>
<a href="http://dmi.dk" onclick="expandingWindow('http://dmi.dk',800,600);return false;">DMI 800 x 600</a>
</body>
</html>

..men det virker altså kun i IE !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-05-07 12:17

..er du kommet videre?

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : frankthomsen64

Dato : 07-06-07 23:47

Tak for svaret molokyle.