/ Forside/ Interesser / Helbred / Ernæring / Spørgsmål
10  erling_l 304
Mad til årsprøve/eksamen
Fra : eZtaR
Vist : 687 gange
100 point
Dato : 22-05-07 19:17

Goddag mit favre folk :)

Jeg sidder i den lidt gængse situation, at jeg skal op til en 5-timers skriftlig matematik årsprøve imorgen, og så tænkte jeg på hvilket mad ville være smart at være med.

Min matematiklærer proklamerede idag at en meget sukkerholdig kost, skulle være godt pga. dens hurtige fordøjelseshastighed, men så tænker jeg bare at der er en MEGET stor chance for at man går sukkerkold og ender helt i kulkælderen. Men så har man jo også dilemmaet med at skulle vente 1-2 timer på energien fra andet "langsomtfordøjeligt" mad.

Hvordan ville en ideel kostplan se ud til en skriftlig eksamensdag og hvorfor?

På forhånd tak :)

Accepteret svar
Fra : jomfruane

Modtaget 110 point
Dato : 22-05-07 19:25

sikke en god måde at tænke på noget andet på!

Jeg plejede altid at havde et større udvalg med. dels rugbrød og frugt. istedet for slik synes jeg kiks eller en frugstang er bedre - alt pakket ind i plastfolie for at undgå skramlen. En god kande kaffe og vand, foruden en sodavand.
Grunden til jeg mikser er, at det netop både er hurtigt og langsomt i blodet.

Bortset fra det så kom det meste med hjem igen, men godt at være forberedt på det værste.

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 26-05-07 03:18

Vælg noget, der mætter og giver energi. Dvs. % Cola og vingummi, hellere banan, chokolade og en god juice.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 26-05-07 09:04

hej hvad valgte du så at tage med og hvordan gik det?

Kommentar
Fra : eZtaR

Dato : 27-05-07 00:43

Jeg gjorde som du sagde og det virkede rigtig godt :) tak :)

Godkendelse af svar
Fra : eZtaR

Dato : 27-05-07 00:43

Tak for svaret jomfruane.

Kommentar
Fra : kbisgaard

Dato : 27-05-08 20:30

Jeg plejer, at have en masse frugt og grøntsager med. Gullerødder, agurkestave og sådan noget. Men jeg kan også godt lide at have tørret frugt med fx. tørret mango, det smager godt :)