/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bitcomet vs. Avast
Fra : plac3b0
Vist : 516 gange
50 point
Dato : 22-05-07 11:41

Hey...

Jeg har prøvet det sidste stykke tid at få mit BitComet til at køre, men kan ikke få den til at suge overhovedet.
har en 4mbit TDC linje, så der skulle ikk være noget på den side, men får den aldrig op at DL over 50 kb ca med bitcomet. har kørt trådløst før, men det opgav jeg, nu har jeg smidt et kabel direkte i mit modem, men det er stadig det samme problem.
nogen er har oplevet lignedende problemer med avast antivirus der måske står og blocker for at jeg kan DL med fuld hastighed og nogen der måske har en løsning til problemet?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-05-07 12:50

Du kan jo ikke downloade med mere end modparten kan klare.....

Det har INTET med dit virusprogram eller dine forbindelser at gøre.....

Det svageste led bestemmer (han/hun har måske begrænsning på hastigheden så en/du ikke stjæler hele båndbredden)

Kommentar
Fra : plac3b0

Dato : 22-05-07 13:42

nå ja det er jeg nok klar over.
men hvis jeg har tre torrents stående der alle har over 1000 seeds så burde man da forestille sig at den sammenlagt kunne hente med lidt mere end 50kbit

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-05-07 13:59

Det er da ikke utænkelig at avast, eller noget andet blokerer.
Prøv at luk avast helt ned.
Og/eller:
Gå til kontrolpanelets sikkerhedscenter/firewall, og lav en undtagelse, så Bitcomets port er åben, du opretter en ny undtagelse, som du kalder Bitcomet, og indskriver det portnummer som du finder i Bitcomets indstillinger. Men da nogle udbydere spærrer for kendte fildelings- porte, er det faktisk bedre at selv angive et nummer, i Bitcomets indstillinger, og samme nummer i windows-firewalls undtagelse, feks. Port 8800
Prøv at lede i Bitcomet, efter en kendt ting, som mange har, feks. Beatles
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : plac3b0

Dato : 22-05-07 14:40

okay det lyder som en plan. tak skal du ha!

Kommentar
Fra : evilfish

Dato : 20-07-07 18:18

Hvis du har en router kan dette være et problem. Eller din Internet Udbyder kan også spille en rolle om hvorfor du ikke kan hente så meget.

Det kan meget vel være at du har 1000 seeds kørende. Men her går det galt. Hver af de seeds, vil forsøge at skabe en forbindelse til dig og omvendt. Men det kan være din router ikke kan klare så mange forbindelse, eller din ISP har sat en begrænsning på hvor mange forbindelser du må have kørende.

Et trick kan være at start med et seed limit på 50 på hver torrent. Når der er gået et stykke tid, sætter du den op til 250. Så venter du, og så sætter du den ned igen til 100. Og så skubber du frem og tilbage mellem 100 og 250. Det du gør her er at fjerne de passive forbindelser aktivt, og give dem til nogle der måske har større båndbredde. Derved hurtigere forbindelse.

Dog ikke helt sikker på om der er problemet. med det skader vel ikke at prøve