/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Jeg har fået en byld.. HJÆLP
Fra : CLausenGG
Vist : 5183 gange
20 point
Dato : 22-05-07 10:21

Hej..

Jeg har haft en Byld tror jeg det er, lige over penis ved hårene i et stykke tid..

Den er meget lille( Under 1 cm i diameter).

Nogen gange kommer der væske ud af den. Jeg ville lige høre om jeg bare skal vente også går den væk af sig selv eller om det er vigtigt jeg søger læge hjælp? den ser ikke særlig alvorlig ud.

tak

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-05-07 10:29

Til lægen med det.

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 22-05-07 10:46

Det lyder mere som en bums!!

Ej, du skal gå til læge, fik selv opereret en væk for et halvt år siden, så afsted til lægen med dig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-05-07 10:47

det er ikke diameteren der er vigtig - det er bylden som sådan og betændelsen der kan skade - bylder kan godt forsvinde af sig selv - men fjerne byldemor ikke kan det blive værre. Din læge kan sikkert fjerne den uden de store armbevægelser - det kan skadestuen også - og måske skal du lige have lidt antibiotika for at sikre der ikke sker mere.

Så også herfra - afsted til læge

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 22-05-07 10:56

Du skal til lægen og have penicilin creme. Har haft samme problem, der desværre optrådte flere gange om året og var pinefuldt. Lægen har sagt, at det er noget fedt/talg, der kommer ned i hårsækken og nogle er bare disponeret for det. Det kan bare være for en periode i dit liv og så slutter det igen. De har ingen forklaring på det.

Min læge har ordineret en gang om dagen brug af medi scrub (kan købes på apoteket). Det er kirurgisk sæbe og det virker. Har det ikke haft det i tre år.

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 22-05-07 11:21

Hvis du har barberet "dyret" er der en stor snadsynlighed for at det kan være et hår som har "vendt sig" og gror ind af, det giver betændelse.

Det kan også være det bare er en bums, så klem på den selv om det gør sol/måne/sjterne ondt og få den tømt.

Klap hesten og se tiden an inden du bare fare til lægen.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 22-05-07 11:44

Det er en hårsæk der ter sig. Til lægen med dig og lad du for guds skyld være med at ulejlige skadestuen med det.

VH

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 22-05-07 19:53

du skriver ikke hvor længe du har haft den, eller om det gør ondt - to ting der er ret afgørende for hvad rådet må blive.
Det lyder ikke umidelbart bekymrende, så hvis den lige er kommet ville jeg vente et par dage. Huden på det sted du beskriver er særlig ømfindig og har let ved at hæve mere end på resten af kroppen, så måske er det bare en bums eller et indgroende hår.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 22-05-07 19:55

undskyld, du har haft den "et stykke tid" jeg var for hurtig. Hvordan udvikler den sig - er det det samme i mere end en uge, så mener jeg også du skal til lægen.

Annuller spørgsmålet
Fra : CLausenGG

Dato : 07-06-07 14:00

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål