/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
bodeling
Fra : mlvj
Vist : 2935 gange
100 point
Dato : 22-05-07 05:37

Hej min kone og jeg er enige om skilsmisse, jeg skal købe min kone ud af huset og jeg har læst at man går ud fra man tager kontant prisen fra flere ejendomsmælere og tager middel og trækker det der skyldes fra, og deler med 2 ( ja den var lang )
Min kone og jeg er enige om resten af bodelingen.
Vi skal til en advokat der skal stå for det finansielle hvad er det så lige der sker ?
Er der en der i korte træk kan forklare hvad det så er der sker hvad skal jeg bruge for at kunne overtage huset og hvordan foregår det.
Jeg tænker på skøde , bodelingsdokumentet mm
Mikael

Accepteret svar
Fra : bullerbedste

Modtaget 110 point
Dato : 22-05-07 06:36

For at du skal overtage huset, og hvis i er enige om detaljerne, så laver advokaten en bodelingsoverenskomst, hvoraf det kommer til at fremgå, at du overtager huset på de aftalte vilkår.
Denne bodelingsoverenskomst skal i begge skrive under på.
Bodelingsoverenskomsten bliver så tinglyst, og så vil huset herefter stå i dit navn.
Det er i korte træk det der sker.
mvh
bullerbedste

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 22-05-07 08:32
Godkendelse af svar
Fra : mlvj

Dato : 22-05-07 19:21

Tak for svaret bullerbedste. Det var lige det jeg søgte.

Mikael