/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Penge for klik
Fra : stl_s
Vist : 790 gange
50 point
Dato : 21-05-07 21:46

Kan det virkeligt være rigtigt, at man skal kunne tjene penge tips ?

Her er to eksempler på, at tipperen har eget ID på links, og altså tjener kassen hver gang vi andre klikker:

http://www.kandu.dk/tip16072.aspx

http://www.kandu.dk/tip16055.aspx

Jeg er rigtigt træt af det misbrug af tips .

Håber at Kandu teamet kigger med her.

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 60 point
Dato : 21-05-07 21:49

Du er ikke ene... og desværre kan ikke alle brugere gennemskue det
Jeg tror ikke Kandu kan gøre noget, links kan jo indsættes alle steder

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 21-05-07 21:53

Jo CLAN, men det kunne ihvertfald blive gjort ulovligt, så det kan indberettes når det sker. Det kunne måske holde det lidt nede.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-05-07 22:15

stl_s

Det har været praktiseret på kandu i den tid, jeg har været bruger.

Måske kan brugerprofilen blive smidt ud af kandu, men den samme opretter så en ny profil.

Men det ville være fint, hvis det kunne ulovliggøres.

Men så vil jeg lige tage med, at det også skulle ulovliggøres at brugere tilfældigt lige er faldet over en hjemmeside hvor der tilbydes det eller det. Anbefaler det i tips.

Men der står intet om at det er brugeren selv, der står bag. Nææ det er altid tilfældigt, at netop den bruger ved søgning på nettet er "faldet" over siden!!!!

Og det, der tilbydes, koster penge.

Ja ja den kloge kan altid narre den mindre kloge. Men det er ikke altid, den kloge er så klog

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-05-07 22:59

Der er jo ikke nogen i dagens Danmark der gør noget for andre, uden der er en bagtanke med i spillet.
Men man har da lov til at ignorere sådanne tips!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-05-07 23:28

kedelig verden når man tror på at ingen gør noget for andre uden der er en bagtanke med det severino - især hvis man tror det er rigtigt

de tips har været oppe at vende så mange gange at man bliver træt af dem - men jeg må indrømme jeg har samme holdning til dem som stl_s

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 21-05-07 23:48

Citat
Men man har da lov til at ignorere sådanne tips!

Selvfølgelig. Man kan da ignorere al elendighed i denne verden, bare det ikke går ud over een selv .

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-05-07 00:12

Ja det er skide irriterende med de tips, hvor brugeren selv tjener på det, men der er da også de brugere, der giver 5 stjerner for tippet.

Jeg ved så ikke om det er for at hjælpe en ven med point på kandu og en evt. fortjeneste til "firmaet"

De tips stl_s henviser til, der kan brugeren optjene point på hjemmesiden. Jeg tror der skal mange point til før der bliver tilsendt en "gratis cd"

Men når en bruger skriver:

"Jeg faldt netop over denne side xxxx, hvis du køber blomster der, så får du rabat, du skal bare fortælle, at du er bruger på kandu "

Sådant et tip lugter laaaangt væk.

Ovennævnte er kun et eksempel. Men ved en søgning på nettet, er det til at finde ud af hvem, der står bag. Nemlig en bruger/brugere på kandu.

Det synes jeg så er mere misbrug af tips, end det du henviser til stl_s

Men lad os endelig få dem fjernet fra kandu.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-05-07 00:17

Enig ans. Tips er noget man laver til gavn for andre, og ikke for egen vindings skyld.

Og selv om severino kan blive svær at overbevise om det, så er der faktisk mange tips, som er lavet til gavn for andre, uden bagtanker .

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-05-07 00:25

kandu.dk tjener vel også selv penge på klik - der er liiiiiiiiiiiige en cookie husker jeg vistnok måske noget om

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-05-07 00:27

for ikke at tale om indbagte reklamer

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-05-07 00:36

Citat
miritdk

Dato : 22-05-07 00:27

--------------------------------------------------------------------------------
for ikke at tale om indbagte reklamer

Det er netop de indbagte reklamer fra brugerne, jeg tænker på.
Og ikke mindst de brugere, der støtter dem

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-05-07 00:47

tipsene er vel som sådan uskadelige - men linkene er som en hvis skuespiller sagde:

Life is like a box of chocolate you never know what you gonna get

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-05-07 01:12

miritdk

Nu kan jeg slet ikke følge dig.

Citat
de tips har været oppe at vende så mange gange at man bliver træt af dem - men jeg må indrømme jeg har samme holdning til dem som stl_s

og stl_s skriver bl.a

Citat
Kan det virkeligt være rigtigt, at man skal kunne tjene penge tips ?

og så skriver du

Citat
tipsene er vel som sådan uskadelige

Det kommer vel an på hvem, der skriver de tips, men jeg undlader at bedømme, når jeg kan se, at det er for egen vindings skyld.

Fremover tror jeg, at jeg vil bedømme med 0 stjerner. Så kan det jo være at brugerne bliver trætte af hjælp mig med at tjene penge tips.

Nu er det tid

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-05-07 10:44

ans - du behøver såmænd ikke følge mig - og slet ikke i sene nattetimer

Det jeg mener med at tipsene er uskadelige som sådan er at hvad der skrives ikke har den store betydning - i det tilfælde spørgsmålet her drejer sig om - men lægges der så et link der fører til klik og betal - så er den gal

Citat
Det kommer vel an på hvem, der skriver de tips
.... øhhh ???????

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-05-07 18:41

http://www.kandu.dk/spg104727.aspx#1169652

Citat
Det jeg mener med at tipsene er uskadelige som sådan er at hvad der skrives ikke har den store betydning - i det tilfælde spørgsmålet her drejer sig om - men lægges der så et link der fører til klik og betal - så er den gal

Nu tror jeg de fleste brugere på kandu kan gennemskue et link til hjemmeside hvor der er et ref. nummer med i linket.

Det irriterer da også mig at brugere udnytter siden på den måde, men det er til at gennemskue (for mange)

Det, der ikke kan gennemskues lige med det samme, er de sider der henvises til, hvor brugeren ikke vil indrømme at det er "mig" der sælger det.

Der står "Jeg faldt tilfældigt over denne side xxx og vil gerne dele den med andre." LOOOOL

Det synes jeg er lusket, men brugeren må jo vide, at det ikke er velset blandt brugere på kandu at man reklamerer for sit eget salg.

Det eneste den bruger vil opnå er at tjene penge.

Citat
Jeg er rigtigt træt af det misbrug af tips

Det er jeg også, men jeg mener ikke, der bør skelnes mellem om tip bliver misbrugt på den ene eller anden måde.

I de tilfælde hvor brugeren selv kan tjene på at skrive et tip, så har jeg da intet imod at brugeren/brugerne bliver slettet fra kandu.

Men men men det ses jo ofte, at den/de samme kommer igen med et andet "nick"

stl_s

Jeg er enig i dette "Jeg er rigtigt træt af det misbrug af tips" men jeg har så tilføjet noget mere, som jeg er endnu mere træt af.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-05-07 19:34

Jeg har løsningen... afskaf internettet

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-05-07 19:36

NB: Er enig i at det ikke er rigtigt, men at dæmme op for det... sikkert = med at eleminere alle myg - world wide

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-05-07 21:33

Citat
Nu tror jeg de fleste brugere på kandu kan gennemskue et link til hjemmeside hvor der er et ref. nummer med i linket.

Det irriterer da også mig at brugere udnytter siden på den måde, men det er til at gennemskue (for mange)

Ans -> Det tror jeg ikke ret mange kan. Mange kender slet ikke det med nummer i linket, eller tænker over hvad det er. Flere gamle Kandutter lurer den, men mange nye klikker da lystigt på dem.

Citat
NB: Er enig i at det ikke er rigtigt, men at dæmme op for det... sikkert = med at eleminere alle myg - world wide

CLAN -> Vi kan heller ikke eliminere alle terrorister. Skal vi så bare lade være med at prøve ?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-05-07 21:39

stl_s - 'det var en ekstrem sammenligning, ja jeg vil endda sige "out of proportion"

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-05-07 21:45

Ja, det var det CLAN, men du fangede jo pointen, så nogle gange fremmer lidt overdrivelse forståelsen .

Så denne tråd VIL gøre en forskel. Sikkert ikke nogen STOR forskel, men en forskel alligevel.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-05-07 21:57

OK

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-05-07 21:58

NB: og husk nu... som jeg lagde ud med i toppen - jeg er faktisk ret enig med dig
((ser det bare som en næsten umulig / uoverkommelig opgave))

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-05-07 22:03

Jeg er vild med umulige/uoverkommelige opgaver . Men jeg har også .

Citat
''All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing'' > Edmund Burke

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-05-07 22:40

ja, ja... nu hvor vi er inde på overdrivelse fremmer forst...
Det nytter jo ikke, at man absolut vil tælle, hvor mange riskorn der er i en "bunke ris" på 10 tons. Inden du er færdig, så er "føden" fordærvet
Men jeg er helt med på hvad du mener, og "deler" også samme indstilling, hvad angår "klik-links"

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-05-07 23:14

Citat
Det nytter jo ikke, at man absolut vil tælle, hvor mange riskorn der er i en "bunke ris" på 10 tons. Inden du er færdig, så er "føden" fordærvet

Har du da helt ret i.

Well, det her er jo ikke "verdens største problem", men syntes da vi godt kan prøve at holde lidt "orden", her i vores lille community. Hjælper det, er det godt. Gør det ikke, så har vi da prøvet.

Godkendelse af svar
Fra : stl_s

Dato : 02-06-07 23:29

Tak for svaret CLAN. Du har sikkert ret, men så håber jeg bare at der er blevet lagt mærke til denne tråd, så de tips får de stjerner (og kommentarer) de fortjener

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-06-07 18:43

Hej stl_s
Takker for points
Jeg er helt sikker på, at der er blevet lagt mærke til det + mange her på Kandu er enige med dig, inkl. mig selv.
Hygge...
Søren