/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Fra lp til cd
Fra : Fattig
Vist : 857 gange
200 point
Dato : 21-05-07 21:09

Jeg har anskaffet en pladespiller - Numark- der kan tilsluttes direkte til usb port, der følger et program med der hedder Audiocity. Dette program synes jeg ikke er særlig godt når det drejer sig om at få overspillet lpér til cdér eller Musicmatch (digital jukebox). Før måske også fremover bruger jeg Gratisprogrammet Audiograbber. Er der et bud på et program der er bedre.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-05-07 21:21

Hejsa... jeg ved ikke om alle de gamle link(s) stadig fungere, men se mit gamle indslag/tip
http://www.kandu.dk/Tip5226.aspx

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-05-07 21:22
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-05-07 21:25

Bud på et andet program = Audio Recorder For FREE
http://www.download.com/Audio-Recorder-for-Free/3000-2168_4-10427509.html

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 21-05-07 21:31

Tak CLAN, dit tip er det jeg brugte "i gamle dage", hvilket har været ok, men bilder mig ind at kunne få en bedre lydkvalitet ved det at jeg nu kan bruge usb direkte fra pladespilleren. Det jeg efterlyser er det bedste program til formålet.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 21-05-07 22:17

Jeg har hørt at USB ikke kan overføre så god en lyd som den gamle phonestik.
Det er ikke sikkert af de kan overføre den samme frekvensbredde, men det ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-05-07 19:30

Audio Recorder For FREE
http://www.download.com/Audio-Recorder-for-Free/3000-2168_4-10427509.html
gnasker alt i sig, som afspilles på din PC, og gemmer i MP3 format.
Lydkvaliteten kan aldrig blive bedre end det dit lydkort spytter ud... så måske du bliver nød til at kigge lidt her

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 22-05-07 21:17

Hej CLAN.
Har downloadet programmet du foreslår; men mit spørgsmål går i al sin enkelthed ud på at få et program der kan overspille pra lpér til cdér (i wav format), som kam afspilles på alm cd afspiller. I den forbindelse er det at jeg efterlyser et program der er endnu bedre end Audiograbber.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-05-07 21:29

Hmmm! Jeg forstår ikke helt horfor du vil det...altså gemme i wav format, da det fylder forholdsvis meget, men OK.
Hvis du har Nero som brænderprogram, så er det inkl. Nero WaveEditor, via det kan du også indspille/optage lyd. Med en kan du gemme i flere formater. Det er den jeg benytter til redigering af musik (Nero 7).
Jeg har kigget lidt på nettet, og har fundet en anden "optager", men er ikke sikker på om den optager / gemmer i wav format http://www.deepcom.com/

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-05-07 21:32

NB: Med Nero kan du vælge at lave en lyd-cd fra mp3 fil-format, Nero konvertere mp3 filerne om til cda format (ægte CD format - samme som du har på købe CD'er).

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 22-05-07 21:44

Fordelen ved Audiograbber er at du kan skrive hvad de enkelte lpér hedder samt skrive hvad numrene hedder og så overføre dem til Musicmatch eller iTunes. Og så er det at jeg efterlyser et program der er bedre end Audiograbber og gerne på dansk.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-05-07 21:53

Lyt du bare til CLAN.....

Nero kan alt det der......

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-05-07 21:54

Prøv denne - her kan du også få en Dansk sprogpakke (gennemse siden)... men igen ser det ud til det kun kam gemme i mp3 filformatet... jeg er dog ikke sikker.
Men uha, hvor kan man en masse med den grabber
http://www.abmedia.dk/video/audio.htm

Det samme er vist tilfældet her http://www.nettips.dk/default.asp/KatId=103/SubId=103/id=1530/text=L%E6g+dine+cd%92er+p%E5+harddisken

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-05-07 21:56

refi... ja jeg er heller ikke helt med, for Nero kan det hele... men OK der erda alternativer, hvis man vil ha' 117 programmer på sin PC

Accepteret svar
Fra : Klojs

Modtaget 200 point
Dato : 22-05-07 22:36

Jeg har overspillet masser af LP til CD indenfor det sidste ½ år, og jeg gjorde det, at jeg satte et kabel mellem headphones på pladespilleren og lydkortet på pc. Da jeg ikke har højtalere til pc, satte jeg mine hovedtelefoner til en anden udgang i lydkortet, så jeg også kunne høre hvad der blev spillet.

Af software bruger jeg www.goldwave.com

Det er simpelt og nemt at overskue og gengiver lyden præcis og uden problemer eller mislyde - andet end hvad der ellers er på en LP plade.

Jeg prøvede også først andre programmer, men de forringede lyden og der var brummen eller støj på. Men Goldwave er perfekt. Man skal bare lige prøve sig frem for at finde ud af hvordan indstillingerne skal være. Men når du ser regnbuen dance, så er der lyd igennem og det er bare at klikke på den røde optageknap. Det kan feks også optage musik fra youtube uden problemer. Så skal der bare lige skiftes indstillinger.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 22-05-07 22:37

På den måde lægger du det selvfølgelig først ned på pc og kan derefter brænde dem over på cd. Har ikke fundet ud af om man kan direkte.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-05-07 22:45

Hvis I absolut skal streame musik fra nette, hvorfor så ikke bare gøre det igennem WinAmp?
Hent og installer streamripper winamp
1.61.27 Notes (2006-09-09 20:36)
kan optage alle shoutcast stationer.
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=6172&package_id=135475

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-05-07 22:56

Hvis du endelig vil have noget "der bare virker" - så prøv

Advanced mp3 Sound Recorder...

http://www.xaudiotools.com/

Den optager ALT der går gennem dit lydkort og lad dig ikke narre af den hedder mp3 - den optager også i wave format......

Så kan du redigere og gøre ved - bagefter brændes det hele enten som mp3 eller som alm musikcd...

Jeg har brugt den de sidste 5 år til både LPer og kasettebånd - den er simpelthen perfekt....

Men gratis er den ikke....

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 22-05-07 22:57

Citat
Men gratis er den ikke....

Det er Goldwave til gengæld

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 22-05-07 23:06

Tjekkede lige CLANs første link til folketshus....

Det er en rigtig god gennemgang af Goldwave, som jeg lige har gemt i min foretrukne.

Jeg har dog ikke købt licens eller noget, men får ingen popupper eller har nogle problemer. Er der nogen forskel på at betale eller ikke at betale sådan rent funktionelt clan ? Det eneste jeg benærker er, at den tæller Toll forneden hver gang jeg bruger en funktion, men det er jo ikke noget man bliver opkrævet.

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 23-05-07 06:28

Tak for svaret Klojs.
Jeg har gjort det samme med at anvende headphone stikket, og nu er det at jeg vil forsøge at hæve kvaliteten af overspilningerne med usb stik.
Jeg takker også for at du svarer konkret på mit spørgsmål, uden at komme med subjektive komentarer.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 23-05-07 07:33

Mange tak for point, og ja, alt det subjektiver kan du ikke bruge til noget. Alle har sin egen mening om tingene, og hvad andre kan bruge.....kan du måske ikke bruge.