/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Dimension 5000 restor CD
Fra : LoneS
Vist : 1179 gange
260 point
Dato : 21-05-07 13:14

hejsa med jer alle sammen
Min Søn har en pcer Dimension 5000 nu har han fået noget (L....) i den og jeg skal have den lagt ned men kan ikke finde restor cd til den har snakket med DELL og de sige at restore cd ligger på deres hjemmeside www.dell.dk unden support men nu har jeg været inde og kigge og jeg kan ikke finde noget der. Problemet er nemlige at den maskine er udgået der der for ligger de alt din på deres hjemmeside men jeg kan ikke finde det
så var det at jeg ville høre om i kunne hjælpe mig med at finde den

Håber det beste

mange søde Hilser Fra LoneS

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-05-07 13:21
Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 21-05-07 13:24

hej refi
??? forstå ikke helt den link du har sat der kommer man jo kun ind på dell suport

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-05-07 13:28

Det er vel også der du skal ind ?????

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 21-05-07 13:29

hej refi

det har jeg fundet ud af men jeg skal også finde den restore cd

det er jo det jeg søger hjælp om

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-05-07 13:32

Citat
de sige at restore cd ligger på deres hjemmeside

Det tror jeg du har misforstået....

Det er "kun" drivere osv....

Styresystem kan du under ingen som omstændigheder downloade.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-05-07 13:33

Så skal du bede om en ny via support.....

Den er sikkert ikke gratis....

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 21-05-07 13:35

Hej refi

det har jeg fået at vide af dell (henning) som han hed jeg snakket med at den skulle ligge ind under support på deres hjemmeside fordi at den maskine er udgået

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 270 point
Dato : 21-05-07 13:43

hvis du mister tålmodigheden så opret dig som bruger her:
http://www.malwarecheck.dk/forum/
så kan du få renset maskinen for det L... der nu engang ligger på

bare lige så du ikke helt går tabt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-05-07 13:44

Citat
1- Dell does not have a software replacement policy and neither is written in the warrenty. Also note that the warrenty is really specifc with hardware only!

2- I called Microsoft and they told me that Dell has an OEM account with them. That means that Dell can custom install Windows software, but they must give support of it. It also means that Dell can put their logos in the OS and also cinfigure the software as they need. Microsoft also said that Dell is responsible for the CD media replacements.

3- Dell at least should be able to replace the Dell Recovery CD. This is the part were it really upset me! They guy from custumer service told me that he cant because the OS comes in the CD. Well, I asked Dell. How I'm supposed to get all the drivers? Please dont tell me from the support page! Not all the drivers are for my computer and it is for advance users to configure it and intstall. Im not a computer geek.

4- Im so upset with the fact that I spend $4000 with Dell and not get the media replaced. It doesnt cost for Dell nothing to FedEx the media and I'm more than willing to pay the FedEx and other fees. They also have lots of copies available. They trash them away when a new version comes.

Dell is totally responsible for replacing my media. There is no other documentation that states a resolution or policy for software replacement.

I just hope for Dell to take a look at the situation and make a decision. I will be replecing my other computer and I'm more than willing to spend another $4000 for a desktop computer.

For all users never lose your CD or manuals make copies of them and keep them safe. Also dont loose your receipt and other documents that come with the computer. Make lots of you CD copies!!! Never lose them!!!

Så må han jo kunne fortælle dig hvor..... (den nøjagtige sti)....

Jeg tvivler på det er muligt....
Flere er kommet i klemme desangående...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-05-07 13:45
Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 21-05-07 20:25

Jeg er helt sikker på, at Dell Danmark har en skive der passer til maskinen. Ellers kan de brænde en til dig, måske for et mindre beløb. Så prøv at kontakte dem igen, og fortæl om din situation

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-05-07 22:24

Dell kan helt sikkert lave skiven, men til download tror jeg ikke du finder den....

Kun drivere osv. til maskinen....

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 21-05-07 22:28

Næh, det ville være mærkeligt om den lå til download. Den skal vel have maskinens serienummer kodet ind, for at virke.

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 22-05-07 07:24

hejsa og godmorgen til jer alle

jeg snakket med Dell i går og den sammen mand (henning) omkring den restore cd som skulle ligge et sted på deres hjemmeside og første gang sage han til mig at den skulle være der. anden gang kunne han ikke lige finde den så jeg er lige hvit.
Han spurte mig også jeg kende en som kunne ligge ned ned for mig.
det sage jeg kender en masse nede i fredericia by som tager 350 kr i timen for sådan noget

Hilsen Lone

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-05-07 08:33

Som sagt....

Den ligger IKKE til download...

Du skal BESTILLE en gennem Dell.....

Den koster efter al sandsynlighed et beløb mellem 2-500 kr...... (der er jo også software på).....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-05-07 10:40

Citat
Han spurte mig også jeg kende en som kunne ligge ned ned for mig.
....

meget "morsomt" af ham hvis han ikke engang selv kan finde den - du bør kunne få recovery cd´er tilsendt ved at opgive dit serienummer (står oftest bagpå eller på siden som klistermærkat) - derefter er det noget du selv kan klare da recovery cd´en viser vej selv.

Forlang at få den eller de recovery tilsendt - selvom du må ofre lidt penge på det ! - jeg har været ude for at recovery cd´erne ikke duede hos et andet firma og fik tilsendt for ca 250 kroner med det samme.

Du skriver du ikke kan finde den - så er der måske en chance for at du finder den ???

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 22-05-07 11:23

hejsa

jeg kunne ikke købt eller få en restore cd af dell på grund af at den maskine er udgået så der for ligger dell ikke inde med sådan nogle cder Sage han (Henning) derfor skulle jeg gå ind på dres hjemmeside og dowload den. Men nu har jeg fået maskine renset for L.... og den virker igen er super glad lige nu så skal mor ikke have pungen op af lommen igen

Lone

Godkendelse af svar
Fra : LoneS

Dato : 22-05-07 11:24

Tusind tak for hjælpen er helt vildt glad tak tak miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-05-07 13:40

- godt du er glad - men hvis den ligger på deres side til download så bed dem om at pakke den i en zipfil og sende til dig - så er den lige til at pakke ud - giv ikke op uden videre