/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Stfinder
Fra : kj
Vist : 677 gange
100 point
Dato : 21-05-07 12:36

Hjælp! Min øverste del af stifinder er forsvundet, jeg har kun linien med mapper stående, alt det ovevnover er væk, altså den linie med filer, rediger, vis, foretrukne osv. mangler.
Hvad er der galt?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-05-07 12:43

du kan ved en fejl have trukket den væk med musen - prøv at se om der kan trækkes ned eller op - (markøren vil forandre sig hvis det er muligt) - lykkes det så højreklik og sæt flue i lås værktøjslinien.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 21-05-07 12:49

Virker ikke.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-05-07 12:54

Stifinder er det ikke et levn fra de gode Windows 98 dage hvad bruger i den til nu om dage?

Kommentar
Fra : kj

Dato : 21-05-07 12:57

Bruges daglig og eksisterer stadig i win2000 Proof.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-05-07 13:07

prøv at højreklik på start og vælg stifinder den vej

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-05-07 13:10

Windows tasten + E tasten bringer stifinder frem på en XP, kan det også bruges på 2000

Kommentar
Fra : kj

Dato : 21-05-07 13:10

Virker heller ikke

Kommentar
Fra : kj

Dato : 21-05-07 13:20

Virker ikke

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-05-07 13:39

Prøv at lav en systemgendannelse til det tidspunkt hvor stifinder var OK

Kommentar
Fra : kj

Dato : 21-05-07 13:59

prøver i aften

Kommentar
Fra : kj

Dato : 21-05-07 14:22

Har aldrig prøvet systemgendannelse, men der må jo være en anden måde at få værktøslinien igen på.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-05-07 14:46

I XP går man i start og vælger "Hjælp og Support" og herinde vælges "Fortryd ændringer ved din computer med systemgendannelse" og følg så vejledningen og vælg en dato hvor det virkede.

Det må være nogenlunde det samme i 2000.

Jeg håber det lykkes for dig.

//bentjuul

Kommentar
Fra : kj

Dato : 21-05-07 15:00

kan ikke finde det punkt i hjælp i win2000

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-05-07 15:09

Nu kender jeg ikke helt win 2000 og måske findes det ikke, men prøv at trykke på F1 og søg så her på ordet systemgendannelse. Hvis 2000 har systemgendannelse så må du kunne finde frem til det her.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-05-07 15:19

Jeg tror ikke at windows 2000 har systemgendannelse - jeg har ikke kunne finde noget om det i den version. Ærgeligt, så jeg håber at e.c kommer på banen da han kender en del til windows 2000.

//bentjuul

Kommentar
Fra : kj

Dato : 21-05-07 15:22

Vi venter og håber på e.c.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 100 point
Dato : 22-05-07 09:47

- du har allerede snakket med dem som plejer at kunne hjælpe.

Prøv dette:

Tryk F11
Eller du kan bruge tastaturet sådan:
Alt > v > højrepil > flyt med pile til "standardknapper" er markeret > tryk enter
Kig samtidig efter om der mangler andre "V" som du har brugfor.
Jeg har ikke win 2000 kørende lige nu men det er det samme som i XP.

Ud over systemgendannelse er der ikke så stor forskel på win 2000 og win XP, da de hører til samme familie.

Du kan også prøve:
Læg win 2000 cd i skuffen og luk
Luk billedet som kommer op
start > kør > skriv sfc /scannow > OK
Nu er det muligt at den vil reparere din win 2000

Du kan også prøve:
start > indstillinger > kontrolpanel > "tilføj / fjern programmer" og lad den rulle på plads
Klik på tilføj fjern windows komponenter > fjern [V] ud for Internet Explorer > næste > slut af med en genstrart. (Jeg kan ikke huske om den kræver win 2000 CD til denne operation)

Og så :
start > indstillinger > kontrolpanel > "tilføj / fjern programmer" og lad den rulle på plads
Klik på tilføj fjern windows komponenter > sæt [V] ud for Internet Explorer > næste > slut af med en genstrart. (Jeg kan ikke huske om den kræver win 2000 CD til denne operation)

Nu kan det være at den ligner den normale.

Godkendelse af svar
Fra : kj

Dato : 22-05-07 11:40

Tak for svaret e.c.
trikset med F11 hjalp os på vej.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-05-07 11:53

Ok - til tider kan det være nemt.