/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Fra DVD til lydfil
Fra : viskinge
Vist : 645 gange
100 point
Dato : 21-05-07 12:29

Jeg har en DVD, hvor der et stykke musik på, som jeg gerne vil have over på computeren, så jeg kan afspille det, når jeg vil. Jeg skal ikke bruge yderlige kopier.
Jeg vil ikke downloade, alle mulige mærkelige programmer "som vistnok kan gøre det"

Nogle foreslag ??????

MVH

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-05-07 12:52

Citat
Jeg vil ikke downloade, alle mulige mærkelige programmer
så brug en online converter, der er flere tips her på Kandu om disse mere eller mindre "gode" convertere, en anden mulighed er Super som er super til convetere filer, jeg bruger den også til at trække lyddelen ud af en film for eksmpel, men det kræver at du henter og instalere programmet når du har prøvet disse mærkelige online muligheder, så prøv lige Super, versionen i mit link er ikke den nyeste, men den som virker bedst hos mig: http://www.filepedia.com/video_software/video_encoders/super.cfm/v2007_build_21 vil du prøve seneste nye, så klik på linket i boksen med det store udråbstegn

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 21-05-07 13:05

Sæt DVDen i komputeren og optag musikken

Citat
Jeg vil ikke downloade, alle mulige mærkelige programmer

Behøver du heller ikke hvis du har en optager i komputeren i forvejen....

Har du ikke det kan projektet blive svært at gennemføre uden yderligere programmer....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-05-07 13:22

Windows lydoptager kan kun optage nogle få sekunder, men der findes mange også gratis optagere, for eksempel på: http://www.download.dk/index.asp?Kat=lyd&SubKat=lydoptagere

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 22-05-07 08:05

Har løst problemet nu.
Nogle gange skal man bare lige tænke sig om (selv om det kan være hårdt ).
Satte min bærbar til at afspille DVD'en, forbandt line out, til line in på min stationære PC. Så er der ingen problemer i at optage, hvilken som helst del af lyden.
Der er jo en lydoptager, som fulgte med lydkortet (selv om jeg stort set aldrig bruger det "stereoanlæg" man kan få frem på skærmen)

Nogle gange er det så simpelt, at man slet ikke tænker på det, først.

MVH

Godkendelse af svar
Fra : viskinge

Dato : 01-06-07 07:32

Tak for svaret refi.

Det var nok det, der kom tættest på.

Også tak til alle andre, der gad at komme med et bud.

MVH

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-06-07 08:39

Selv tak....

Ja det nemmeste er som regel det sværeste...