/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
viseringer - muslimer vs jøder
Fra : invisible
Vist : 2443 gange
50 point
Dato : 21-05-07 11:24

Hvis man har et stempel i sit pas fra Israel, vil man blive nægtet adgang til nogle muslimske lande. f.eks. Iran Lebanon, Libya, Sudan, Syria, Yemen

Hvordan ser det ud med Egypten ??

Jeg har rejst en del erhversmæssigt og har desværre et Israelsk stempel i mit pas, ville det kunne gå ud over min charterrejse i Egypten ??

Nogen der har erfaring med det ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-05-07 11:32

For at være helt sikker ville jeg kontakte ambassaden

Egyptens Ambassade

Kristianiagade 19
2100 København Ø
Tlf.: 35 43 70 70
Fax: 35 25 32 62

Accepteret svar
Fra : pve

Modtaget 60 point
Dato : 21-05-07 11:35

Citat fra hjemmeside: Man skal ikke have visa på forhånd for at rejse ind i Israel. Man får et "landing card" i flyet kort inden landingen, som man udfylder og afleverer ved ankomsten. Men hvis man har planer om rejse videre til Syrien, Libanon eller andre arabiske lande, med undtagelse af Jordan og Egypten, er et israelsk passtempel en absolut uoverkommelig forhindring. De arabiske lande har ikke anerkendt staten Israels eksistens og tillader derfor ikke, at man har været i Israel. For at sløre sit besøg i Israel skal man bede om at få indrejsestemplet på et løst stykke papir, der afleveres ved udrejsen fra Israel. Husk at tage højde for om du måske senere i passets gyldighedsperiode skulle få brug for eller lyst til at rejse til et af de arabiske lande. Det israelske stempel bliver jo siddende.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 21-05-07 11:36
Godkendelse af svar
Fra : invisible

Dato : 21-05-07 11:37

Det lader til at jeg ikke skal købe et nyt pas inden ferien.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 21-05-07 11:39

Det skulle jeg mene. Har selv været i Egypten efter at have været i Israel først uden problemer for MANGE år siden.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-05-07 11:45

Citat
har desværre et Israelsk stempel i mit pas

Citat
Det lader til at jeg ikke skal købe et nyt pas inden ferien.

fakta du har stemplet - og du KAN få problemer - så hvis jeg var dig ville jeg få det nye pas og så holde mig fra at få faststempel ved besøg i israel -