/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Mug eller svampe på indervæge?
Fra : Douink
Vist : 584 gange
50 point
Dato : 20-05-07 22:41

Hej jeg har opdaget at der på indersiden af min indervæge i stuen er begyndt at komme små hvide pletter, tror det er mug, men det kan også godt være svampe.
Er der evt en der ved hvad det skyldes, er det på grund af dårlige isolering. eller er det pga fugt i hulmur?
og ved du hvordan det stoppes/fjernes?

Accepteret svar
Fra : michael_30

Modtaget 60 point
Dato : 20-05-07 23:09

Hvis det er svamp, kan det fjernes med Klorin og for at stoppe det skal man sørger for at der er tilstrækkeligt udluftning der hvor den opstår, meget udluftning = Mindre fugt = Nul svampe....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-05-07 23:55

Første symptom er i 99% af tilfældene skimmelsvamp som er sort. Derfor TROR jeg at dit hvide er noget andet. Hvis det er en rå mur -evt med puds- kan det være salpeterudslag. Det er uskadeligt.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 21-05-07 12:43

Ja prøv, at børste det af, salpeterudtækninger er temmelig løse og ikke så slimede fugtige som svampe/mug

Godkendelse af svar
Fra : Douink

Dato : 09-06-07 14:06

Tak for svaret michael_30. Du styrer