/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
bådkøb i Tyskland
Fra : scarlets
Vist : 560 gange
50 point
Dato : 20-05-07 20:39

Hvordan sikrer man sig økonomisk ?
At den er gældfri, ikke stjålet osv.
Indførsel - hvilke momspapirer ?

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 21-05-07 21:06

Man sikrer sig ved at lave en "kontrakt" - på samme måde som ex. ved brugt bil. I den remser du det hele op!

Med hensyn til indførsel spørger du SKAT.

Kommentar
Fra : scarlets

Dato : 21-05-07 23:08

I mellemtiden har jeg fundet ud af, at man frit kan indføre brugte både fra andre EU-lande.

Sådan en kontrakt er ikke meget værd, hvis båden er stjålet, ejeren har gæld i den, båden er syg og ejeren er fattig eller over alle bjerge.

Men jeg mangler et godt svar på ovenstående. Ikke et : jeg tror nok lige jeg har en fornemmelse af at....svar !

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 21-05-07 23:12

Køb båden hos en autoriseret forhandler!

Stil bedre spørgsmål.

Og lad være med at hakke på et velment forsøg på at svare!

Kommentar
Fra : scarlets

Dato : 21-05-07 23:52

Et bedre spørgsmål ? Er det et, envhver uden forudgående specialviden kan svare på ? For så er der jo ingen grund til at stille det, vel ?

Unskyld jeg ikke havde fattet, at dette - for nogle - primært er en hyggekommehinandenvedklub og ikke et forum, hvor vi kan hjælpe hinanden med eksakt og konkret viden frem for gisninger.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 22-05-07 19:25

Det er utroligt, som du kan mit pis i kog. Det er ellers ikke sket før herinde!

Citat
hvor vi kan hjælpe hinanden med eksakt og konkret viden frem for gisninger.

Svarene matcher gerne spørgsmålene!

Husk at lukke dit spørgsmål, når du engang har fået Svaret med det store S - og bye-bye.