/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
min ven vil begå selvmord
Fra : Rebekka90
Vist : 2766 gange
50 point
Dato : 20-05-07 18:46

Hej jeg har to ting jeg gerne vil have hjlæp til / vide noget om.
Min ven har været meget ked af det her på det sidste og nu har han sagt han vil begå selvmord ved at tage en overdosis kodimagnyler fordi der ikke er nogen der kan finde ud af det. Jeg har prøvet at snakke med ham, men han lytte ikke og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, jeg har virkelig brug for et råd.
Og for det andet så ville jeg høre om læger kan finde dødsårsagen hvis man tager en overdosis kodimagnyler og der ikke er nogen der ved det, jeg mener de opløses jo i maven så hvordan kan se finde ud af det?
Jeg håber meget i vil hjælpe
Knus Emma

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-05-07 18:49

Ha ha kodimagnyl og selvmord, den er til grin.
Din ven mener det ikke.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-05-07 18:52

Hej Emma

Det lyder ikke godt!

Men jeg tror, du skal stille spørgsmålet i "Sorg og Krise" i stedet for.

Her abbonnerer mange, som ved noget om disse triste ting.

Udover det - prøv at kikke på www.depnet.dk - måske her er noget, du kan bruge.

Varme tanker
Hanne

Kommentar
Fra : disken

Dato : 20-05-07 19:02

Citat
overdosis kodimagnyler

Har selv prøvet at tage Kodyler, og kan ikke anbefale det.

Citat
Ha ha kodimagnyl og selvmord, den er til grin.
Din ven mener det ikke.

Sikkert ikke, men det ØDELÆGGER/ KAN// nyrerne,
i værste fald, eller du får nyreproblemer resten af livet.

Og alle disse former for MISBRUG_ BØR TAGES ALVORLIGT.

Hvor GAMMEL/ UNG er I...

Kan forstå unge mennesker, **der vil gøre sig benmærket**

Ellers prøv at søg på nettet...under Psykiatri _ online
der er mange steder, hvor du kan få gratis hjælp.
Uden at skulle opgive navn o.s.v.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 20-05-07 19:08

Citat
Og for det andet så ville jeg høre om læger kan finde dødsårsagen hvis man tager en overdosis kodimagnyler

De kan finde ALT_ NÆSTEN.
Visse former for GIFT, kan DOG IKKE UMIDDELBART spores,
men er det et UNGT mennesker der dør, kan jeg godt sige dig
at der bliver tale om at sprætte mave og andet op''''''
og dem kan jeg SE, jeg ikke skal skrive om her.

Men HVAD, vi har FRI læger i lille DK.
SÅ IKKE det rette sted at spørge.

Og vedkommende KAN IKKE tvangs-indlægges
på grundlag af DEN trussel....
Men få et godt RÅD MED PÅ VEJEN,
der sikkert ligger samme sted...

Så til Dyrelægen...

IKKE HER.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-05-07 19:22

Hvis jeg var dig, ville jeg forsøge at få kontakt til hans egen læge, og se om han kan hjælpe.
Jeg ved godt at det kan være svært at finde gehør for denne form for problemer. Men man kan da håbe på, at der findes et, bare et, fornuftigt menneske, som kan se det alvorlige i dette problem.
Selv om kodymagnyler ikke umiddelbart vil tage livet af ham, så er der sikkert mange andre midler inde for hans rækkevidde, der er mere effektive.

Problemet er at mange unge mennesker, ikke får lært at styre deres problemer, p.g.a. forældrene som måske har brugt mere tid på deres kariere, eller på anden måde været fraværende.
Du Rebekka90, er en af de få der måske kender til hans fortvivelse og ulykkelighed.
Nu skal du vise ham, at du er en god ven, som gerne vil hjælpe ham, og gøre noget for ham.

Problemet er noget man jævnligt støder på i den aldersgruppe, fordi de fortaber sig i NUET og ikke ser posetivt fremad.
Min datter gik på psykologilinien i tiende klasse, og har haft brug for dette flere gange, hvor hun har hjulpet flere af hendes venner, som var kommet ind på den samme tvangstanke om at det hele er bare noget møg!

Så prøv at få ham til at se fremad og posetivt på tingene!

Kommentar
Fra : Arials

Dato : 20-05-07 19:24

ved en overdosis af hovedpine medicin generelt.

dør personen ikke i første omgang, de fleste vil opleve at de vågner op på sygehuset, med enten den gode nyhed at alt er ude, eller at de desværre ikke kunne få alt med ud og der derfor går op til en uge med store smerter før de indre organer giver op..

hvilket ikke lige er den bedste måde at checke ud på...

ydermere, hvis han vil gære noget ud af det, så snak med hans familie, og en psykolog om en samlet plan for at rette op på de indre værdier som synes at være forsvundet for din ven..

det er altid nemmest at give op, men det kræver jo noget at rejse panden og sige jeg vil ikke gå ud uden en kamp, jeg vil ikke gå stille ind i den mørke nat...

men samtale med alle parter vil være det bedste bud på en god og varig løsning..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-05-07 19:47

Din ven vil ikke umiddelbart dø af nogen Kodier, så skal han godt nok æde mange.....men der skal ikke ret mange kodimagnyler til, før der kommer alvorlige organskader som f.eks. lever- og nyresvigt.
Se nu er det sådan, at hvis nogen virkelig vil tage livet af sig, så er der ingen der kan forhindre dem.....om man skal prøve på det kan så diskuteres.

MEN, du må være opmærksom på, at rigtig mange "truer" med den slags bare for at få opmærksomhed og medlidenhed....en måde at få "magt" over omgivelserne fordi de har en følelse af ikke at kunne hævde sig på almindelig vis.

Altså, nogen der ikke kan finde ud af opretholde en normal omgang med andre, tyr til den slags for at holde på andre mennesker.

Du kan ikke hjælpe ham, for uanset han mener det eller bare bruger det som trussel, kan han blive ved med at trække dig rundt i manegen, til du til sidst er mere "ude at skide" psykisk end han er......

Så du må gøre ham klart, at såfremt han har nogen problemer, må han søge hjælp for det, for du magter ikke at håndtere hans trusler om at begå selvmord, det er den bedste måde du kan hjælpe ham på.

Og selvfølgelig kan kodimagnyler spores, det kræver kun en lille blodprøve, og det er fordi at så snart de er kommet ned i maven, opløses pillerne jo, og stofferne derfra optages i blod og organer som nyrer, lever o.s.v.

mvh dova

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-05-07 19:49

Rebekka90 ................... er du stadig med på linien.

>>"jeg vil begå selvmord"<<....................betyder hjælp mig på en eller anden måde.
Intet er bagateller, så du må som ven prøve at hjælpe med at finde en der kan hjælpe - altså måske en professionel.
Få evt. din ven til at hjælpe dig med at finde ud af hvad du kan gøre.
Eyvind.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 20-05-07 20:07

Søg PRO hjælp.

BIVIRKNINGERNE er værre en du TROR.
Endnu et Lægemiddel, der aldrig burde være frigivet.

Lidt læse på

http://www.apoteket.dk/servlet/apoteket/substancedetails?substancetype=medicine&id=682
http://www.google.dk/search?hl=da&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=acetylsalicylsyre&spell=1

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-05-07 20:33

Dem som virkelig vil begå selvmord, snakker ikke om det, de gør det.
Betragt din vens trusler, som et råb om hjælp, og alle andre her har henvist til flere "metoder".
Kandu er ikke et forum som jeg vil anbefale til den slags ting... men som sagt, det er der henvist til tidligere.
Held og lykke med vennen

Kommentar
Fra : mystik

Dato : 20-05-07 22:10

Jeg er helt enig me dde svar, der er kommet ind!

Hvis din ven VIRKELIGT tænkte på selvmord - ville du ikke ane uråd før det var for sent...

Når han nu ikke gider høre på dig, må du gribe sagen anderledes an...
Tag din ven en tur med i TIVOLI eller på bakken, eller whatever han nu måtte interessere sig mest for.
Og så ved jeg ellers ikke, om han mangler job, eller han har kæreste-sorg.
Ellers så er det gratis at gå til psykiater. Og på dette link burde han måske gå ind og læsse af overfor andre i samme båd... http://www.netpsykiater.dk/SpmSvar/anpem.html

Tænk engang - jeg kender en, der har SÅ mange depresseioner - trods det at han har verdens dejligste kæreste samt fundet sit drømmejob. Så til tider kan man bare ha det FOR godt...

Kommentar
Fra : disken

Dato : 20-05-07 22:44

Citat
Dem som virkelig vil begå selvmord, snakker ikke om det, de gør det

KAN OG SKAL IKKE BESKRIVES MERE.

Men HVOR gammel er I / DU.

Har vågnet op, efter FLERE af
de småture, og UPS.......

BORN TO BE A;IVE....

Gå til en læge___ og derfor jeg kom IGEN.

FORVENT INGEN SYMPATI_ hvad jeg tror du/ i er ude på....
--------------------------------
JEG KAN GODT SIGE DIG EN TING flere/ men
AT DINE/ VEDKOMMENDES FORÆLDRE
SKAL STÅ AT SE PÅ AT '''lorten'''
VÅGNER OP_____ER SGU IKKE DET **de/ DU**
FORVENTEDE AT SE....efter det forsøg.
PÅ DEN IGEN, det må jo gøre ONDT_ for alle parter.

De er TOTALT glade for dig, men kan du / i ikke fatte den.
Så køb en kanyle og en sprøjte, og fyld en blodåre med ''det danske vejr/VÆRD''
Den KOMMER DU DIG IKKE over.
SS..................

Men s jeg lige er her, DET ER EN DER ER
VÆRRE END DIG/ DU/I
OG HAR EN FANDENS BESVÆR MED LEVER //''NYRER//''
Men har smerter hver dag.

Men ØDELÆG da endeligt dig selv---
Og til den tid, ikke kom og spørg HVORFOR.......

RING TIL KLUMME________eller min kat.

Sidste ''tror'' jeg skulle have været resten af mit hovede
efter et jagtgevær.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 20-05-07 22:46

Kan IKKE STAVE mere......

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 20-05-07 23:27

Bed din ven om at gå til lægen, gå evt. med ham, da han måske ikke kan overkomme noget i den tilstand han befinder sig i. Han har meget sikkert en middel/Svær depresion, hvor svær den er vil lægen finde ud af. http://community.netdoktor.com/ccs/dk/depression/facts/index.jsp

Held & Lykke

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 21-05-07 00:04

Citat
Dem som virkelig vil begå selvmord, snakker ikke om det, de gør det
er der så vidt jeg ved overhovedet ikke belæg for at postulere... Jeg har hørt om begge tilfælde.

Min holdning er, at man ALDRIG skal overhøre, hvis nogen siger, at de vil begå selvmord. Jeg tror, som flere andre i tråden, at det i virkeligheden er et desperat råb om hjælp, din ven kommer med. (Det er det under alle omstændigheder). Men ingen her inde kan afgøre, om han vil gøre alvor af det! Og du vil sandsynligvis få det dårligt med at følge "reglen" som jeg citerede i starten... hvis han så rent faktisk gjorde....

Men det er også rigtigt, at du skal kende "din plads" forstået på den måde, at du meget nemt kan blive et gidsel i hans eksperimenteren med trusler. Det hjælper ham ikke, men vil formodentligt med tiden gøre dig syg. Så jeg er enig I, at du/I skal finde frem til en form for professionel hjælp. (Det er altså ikke dig,den "hænger på").

Det er rigtigt, at han ikke "umiddelbart" kan begå selvmord med hovedpinetabletter, men hvis han tager rigeligt af dem på én gang, så vil han i de følgende 6-10 dage dø en smertefuld (og uungåelig) død pga. feks. nyresvigt. (hvilket jeg også har hørt om flere eksempler på)

Og ja, det kan sagtens spores... Men er det ikke ligegyldigt?

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 21-05-07 00:08

Nemlig! jeg er SÅ enig med justuniverse!

ZZ

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-05-07 02:17

Citat
Min holdning er, at man ALDRIG skal overhøre, hvis nogen siger, at de vil begå selvmord.

Øhhhhhhh'

Hvad har det med
KODYLER_____________________________________

at gøre

____________________________

Citat
desperat råb om hjælp

Håber SGU vedkommende har ONDT et vist STED.
Der bliver sagt et ord fra brugeren....
-----------------------------------

Citat
Men det er også rigtigt, at du skal kende "din plads"

Citat
Det er rigtigt, at han ikke "umiddelbart" kan begå selvmord med hovedpinetabletter, men hvis han tager rigeligt af dem på én gang, så vil han i de følgende 6-10 dage dø en smertefuld (og uungåelig) død pga. feks. nyresvigt. (hvilket jeg også har hørt om flere eksempler på)

Og ja, det kan sagtens spores... Men er det ikke ligegyldigt?

ECKO / ekko

Hvor mange NYRE/ rensere er der i lille DK.

PRØV PANODIL_____________________________
Det gør ikke engang ONDT.

Men efter et par dage, stopper leveren, ØHH
tror du ikke det GØR ONDT.

Citat
Men som sagt, har KUN prøvet //acetylsalisylsyre//

Også nok IKKE_

Så er du PÅ skideren-------------leveren stopper efter samme tid
som du SELV BESKREV ___ smertfuldt fuck__at skulle igennem.

ikke min KAT,,,,,,,,,,,,,,,,,,men en far/mor´s datter-søn.
Der ligger der, OG IKKE KAN FÅ EN LILLE LEVER/ nyre.
Her stopper jeg...

Kan kun sige ______________gør det dog.

Men kom ikke i morgen og sig / spørg hvorfor.

Hellere drikke i dag end i morgen,
i dag virker MIT VANDVÆRK SGU = nyre
jEG HAR ingen form for garanti.
Men er mit BLOD rent _____________
SÅ HA d

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-05-07 02:22

Her skulle have været en FINGER.
Kunne lave den på anden måde.
MSO / o.s.v

Men er til tider TRÆT_ af gamle gift-stoffer,
der ikke kommer hurtigt NOK UD AF KROPPEN
DOS

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-05-07 09:22

.........................................Rebekka90 ..............................................

Da du ikke deltager i din egen tråd.......................var den måske bare for sjov. ??????

Hopper fra her.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-05-07 11:43

Mærk'li' form for humor....... hvis.....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-05-07 16:38

Citat
Ha ha kodimagnyl og selvmord, den er til grin.
Din ven mener det ikke.

Rebekka90 er vidst også til grin.

Kommentar
Fra : Rebekka90

Dato : 21-05-07 16:40

Det er sgu ikke humor ! Min ven har faktisk begået selvmord i morges, han skar begge sine pulsåre over !

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-05-07 16:42

Tror ikke på dig.

Kommentar
Fra : Rebekka90

Dato : 21-05-07 16:44

så lad værd men det er fandme sandt !

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-05-07 16:48

Nå for fanden

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-05-07 19:31

Skulle lige til at spørge om, det var den person som jeg har siddet og grædt over hele eftermiddagen, men det kan jeg så se det ikke er, denne jeg kender sidder lige nu og drikker kulvand på hospitalet efter en stor dosis panodil

Lige meget om det er sand eller usandt det du skriver Rebecca, så er det bare så tragisk, og især for så unge mennesker der har hele livet foran sig