/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Sleep-timer på computeren?
Fra : muw
Vist : 1082 gange
100 point
Dato : 20-05-07 15:46

Hej.
jeg ser nogen gange om aftenen dvdfilm på min bærbare computer når jeg skal til at sove. Og falder ofte i søvn mens filmen er igang. Men jeg bryder mig ikke om at have computeren stående tændt hele natten. Er der en måde man kan få en slags sleeptimer (som på de fleste tv), til at kunne sætte den til at slukke efter f.eks. en time? (og er det skadeligt at pc'en så stopper mens filmen kører?)

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 20-05-07 16:32

http://www.drivermagician.com/autoshutdown/downloadAutoShutdown.htm

Det her er hvad du har brug for.

jeg har brugt programmet til det samme som dig, og jeg har ikke oplevet at det har skadet min bærbar

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 20-05-07 16:34

Der er den her, som er gratis. Den kan endda skrue ned for lyden. Jeg har ikke prøvet den selv, men mon ikke den virker http://www.sharewareconnection.com/goodnight-timer.htm

Det er ikke noget problem at DVD`en kører. Den bliver bare afsluttet af Windows.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 20-05-07 16:40
Accepteret svar
Fra : ocorner

Modtaget 100 point
Dato : 20-05-07 16:53

Det er da indbygget i XP
højre klik på din skrivebord på skærme
vælg Pauseskærm
tryk på knappen Strømstyring

ok du har 4 muligheder at vælge imellem

Du kan en da gemme din egen opsætning hvis du vil til bage til standart igen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-05-07 17:23

Afspil dine film med den gratis JetAudio Player, der er indbygget timer, i den nyeste version JetAudio MediaCenter kan jeg ikke finde funktionen, så jeg overvejer at gå tilbage til den gamle, som kan hentes her: http://www.snapfiles.com/get/jetaudio.html

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-05-07 17:37

Der er også det danske program xAutoShutdown, meget nem lille program, du kan indstille hvad den skal lukke og om den skal tælle ned eller slukke på et indstillet tidspunkt, også gratis : http://www.x2zen.dk/xautoshutdown.html

Kommentar
Fra : muw

Dato : 20-05-07 17:50

Mange tak for jeres bud. Nu har jeg+andre brugere af kandu noget at vælge imellem. Jeg vil dog gi pointene til ocorner, da hans bud ikke indebærer at downloade andre programmer. Men tak til jer allesammen.

Godkendelse af svar
Fra : muw

Dato : 20-05-07 17:51

Tak for svaret ocorner.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 20-05-07 18:48

så lidt

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 06-06-07 22:22

stl_s den indeholder Malware, det sir Bo_Clean hvert fald

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 06-06-07 22:29

Hmm, ikke så godt hvis BoClean ikke tager fejl . Jeg havde den inde i nogle dage, og der var ingen problemer.