/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Opvaskemiddel i opvaskemaskine
Fra : nasher
Vist : 6163 gange
10 point
Dato : 19-05-07 19:48

Jeg har ( ved uheld ) kommet noget opvaskemiddel i beholderen til afspændingsmiddel i opvaskemaskinen ( samme farve og næsten samme flaske , opdagede det på tykkelsen ).

Er der noget jeg kan gøre for at tømme den ?
Overvejede vand , men hvordan tømmer jeg den så for vand ( vand + afspændingsmiddel = skum ) ?

Håber på hjælp , da jeg gerne ville have gang i den og ikke skulle have brug for at tilkalde en ... suk... tekniker.

NASHER

ps. Det er en Electrolux Model ESF 6529

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-05-07 19:54

Kør den et par gange tom.

Kommentar
Fra : nasher

Dato : 19-05-07 19:59

Vil der ikke dannes for meget skum ?
Og hvis der gør så er det ikke lige nemt at få væk.

Er du sikker på at det vil virke ?

NASHER

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 19-05-07 20:01

Giver opvaskemiddel mere skum end afspændingsmiddel?

Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 20 point
Dato : 19-05-07 20:03

Hvis det er sådan en hvor du åbner en lille låge og hælder afspændingen (sulfoen) i så åbn denne låge og hæld van i i masse vis så det løber over det skulle tømme den. Jeg tror ikke du får det væk ved at vaske et par gange da der kun afgives lidt væske hver gang.
Er den med låge eller skruprop så vask evt. et par gange med lågen eller skrue proppen åben efter du har prøvet at fylde masser af vand i den.
Du ser på næste vask om det har virket.

Kommentar
Fra : nasher

Dato : 19-05-07 20:04

Ja da opvaskemiddel er koncentreret og afspændingsmiddel er det modsatte.

Jeg havde jo tænkt på at hvis afspændingsmiddel var TUNGERE end vand kunne jeg bare komme det i :P , men den gik ikke ( ikke at jeg gjorde det men jeg testede ).

NASHER

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 19-05-07 20:04

p.S. hvis du er bange for at de sal skumme for meget så hæld afspændings middel i bunden af opvaskeren under dine tomvaske det slår sulfoen ihjel.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 19-05-07 20:06

er bekolderen ikke udformet så du kan suge det op med en slange, - hævertvirkning - eller en mindre sprøjte, af den type man bruger til at efterfylde blækpatroner for eksempel, eller en øresprøjte

Kommentar
Fra : nasher

Dato : 19-05-07 20:07

Valde, Nej det er forholdsvis HELT lukket , kun lige plads til at væsken kan løbe ned i det.

Men jeg acceptere Stig54's svar , for det vil jeg prøve. Tak for de mange råd , jeg håber det lykkedes , da jeg ikke lige har tid til at vaske op ^^ .

NASHER

Godkendelse af svar
Fra : nasher

Dato : 19-05-07 20:08

Tak for svaret stig54.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 19-05-07 20:16

Okay! og beholderen kan ikke skrues af forstår jeg ellers var det simpelt at tage den ud og skylle ren

Kommentar
Fra : nasher

Dato : 19-05-07 21:50

nej, det kunne den ikke. Jeg gjorde som stig54 skrev , og det ser ud til at have gjort tricket :D

NASHER