/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Inetpub hvordan???
Fra : Caine
Vist : 592 gange
100 point
Dato : 20-01-03 21:00

Hej

Hvordan kommer "Inetpub" mappen på c: ??? Jeg havde den før jeg formaterede... skal jeg installere noget bestemt?

venlig hilsen
Caine

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 20-01-03 21:08

kontrolpanel >>> Tilføj/fjern programmer >>>vælg tilføj/fjern windowskomponenter >>> marker (ikke flueben) IIS (internet information services) >>> vælg detaljer/details vælg ftp-server eller web-server eller hvad nu du ønsker

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 20-01-03 22:26

Hej

Tak for hjælpen!!! men jeg kan ikke komme ind på http:// "MIN IP" eller localhost ???? den siger 403 forbidden ??
Kan du komme med et svar på det .... jeg adder måske lidt xtra point !

/Caine

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 20-01-03 22:41

Hvis du bruger win xp så prøvat kigge her http://www.kandu.dk/dk/tip/2888

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 20-01-03 22:58

Caine, husk lige at melde tilbage

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 20-01-03 23:11

Hej

Dette tip fra Briani kunne ikke bruges da min firewall ikke er slået til... Men det har virket, før jeg formaterede sidst...
Jeg forstår ikke hvorfor den "Brokker" sig nu ... Skal jeg havde Apache eller hva kørerene???
Den skriver jo som sagt Error 403 (Forbidden) bla bla....
Hvad kan der være galt.... med spanden
ps. Hvordan laver i de der hoveder (Smilies)???

/Caine

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 20-01-03 23:12

Hej igen (pinligt)

Har lige set hvad der skulle til med de der smilies .... hehehe

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 20-01-03 23:15

Oppe i toppen til højer kom godt igang,og så nede i bunden der er de.
Hilsen Swarn

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 20-01-03 23:15

Oppe i toppen til venstre kom godt igang,og så nede i bunden der er de.
Hilsen Swarn

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 20-01-03 23:23

1) er det den samme som du bruger på nettet nu, hvis ikke...kan den så komme på nettet
2) Har du en anden firewall på
3) har du været inde i start >>> programmer >>> admnistration >>> Internet information services >>> højreklikke på web-serveren, og valg properties, og her sat det ordentlig op
4) Hvis du har gennemgået 3'eren kunne det tyde på at den mappe hvor hjemmesiden kigger i skal tildeles nogen andre rettigheder

Off topic, så kan du finde smiley's her http://www.kandu.dk/dk/faq.asp#20

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 20-01-03 23:29

Hej igen igen ...

Jeg mangler den der adminpack, da jeg ikke har Internet information services på min pc .... skal lige finde den admin pack...

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 20-01-03 23:52

Hvis du har været inde i tilføj/fjern windowskomponenter og tilføjet web-server, så skulle Internet information services også gerne være der !!!!
Er det ikke "administration" du mener at du ikke har ???
Hvis du højreklikker på din procceslinie og vælger egenskaber >>> vælger fanebladet "menuen start" >>> trykker på tilpas >>> sætter flueben i "vis administration" så burde du kunne finde Internet information services

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 20-01-03 23:55

Hvis du går ind i C:\Inetpub har du så en mappe der hedder wwwroot
Hvis ja, så burde du have Internet information services
Hvis nej, så er webserveren ikke installeret

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 21-01-03 08:18

Hej Caine,

når du har istalleret IIS er det nu ret ligegyldigt hvor på dine Harddiske du har dine sider liggende, det vigtigste er du fortæller IIS hvor du har dem liggende... og det behøver som sagt ikke være i Inetpub...

nu ka' jeg desværre ikke lige huske om du har XP pro eller XP home... men jeg mener at det er XP pro... men hvis det sku' vise sig at du har XP Home edition så du'r IIS ikke på den... med mindre man laver en allerhelvedes masse fiksfakserier... og så er det stadigvæk ikke sikkert det vil komme til at funke...

mht. til IIS så ka' nu ikke helt forstå du har brug for Admin Pack, da IIS sku' ligge på selve Windows CD'en... (med mindre det er XP Home selvfølgelig for så gør den det ikke)...

hvis IIS er installeret så sku' du gerne ha' følgende mappe i dit Windows directory "~:\WINNT\system32\inetsrv"... hvor "~" udgør det drev som din WinXP mappe ligger i...

her i denne mappe ligger der 2 filer "iis.msc" og "inetmgr.exe"... du ka' selv bestemme hvilken en af disse du aktivere da det er det samme...

det er også en af disse 2 filer som ligger i Administrator delen som Uffe har nævnt tidligere... der hedder den så bare "Internet Programstyring"... men det er så bare en genvej til "iis.msc" som ligger i mappen "system32\inetsrv"...

når du har fået åbnet "Internet Programstyring"/"iis.msc" eller "inetmgr.exe"... så vil der fremstå din computers navn, og herneden under, hvis den er "trukket ud"... vil der være 2 undermapper... "Standard-FTP-sted" og "Standard-Websted"... når du så vil oprette din side ska du højreklikke på "Standard-Websted"... og afhængigt af hvordan og hvorledes vælger du enten "Virtuel Mappe" eller "Websted for Server udvidelser" under kategorien "Ny" i højreklik menuen...

her ska' du så fortælle IIS/computeren hva' denne mappe/sted ska' hedde og hvor på disken du har dine filer liggende... når du så har oprettet Webstedet/virtuel mappe så husk og kontrollere den egenskaber... sådan som hvilke rettigheder der er osv. plus en meget vigtig en... fanebladet "dokumenter"... heri vil der bl.a. stå hvilket dokument der per default vil blive loadet når man ska'/kommer ind på din side... f.eks. hvis der kun står "default.htm" og du kalder din fil "Index.htm", vil din "index.htm" fil ikke blive loadet pr. default og så vil webserver intet vise... før du skriver den korrekte adresse http://127.0.0.1/dit_websted/index.htm... idet IIS leder efter "default.htm" eller en af de andre filer der er nævnt under Fanebladet dokumenter...

så hvis du f.eks. vælger at din side ska' være index.htm, index.html eller index.asp så ska' du ha' denne tilføjet under fanebladet "dokumenter"... og så vil denne blive loadet per default når du går ind på din side...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 21-01-03 12:08

Hej igen

Til Strarup tak for hjælpen .. men den siger at der en fejl
[citat]
snap in failed to initialize.
Name:<Unkown>
CLSID:{A841B6C2-7577-11D0-BB1F-00A0C922E79C}
[/code]
?????
Hvad er nu det?

/Caine

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 100 point
Dato : 21-01-03 14:49

Hej Caine,

øh... tja... der ka' være en del ting i vejen... lige præcis hvad det er ved jeg ikke...

et problem ka' evt. være at din firewall har lukket for port 80 mht. til IIS (~:\WINNT\System32\inetsrv\inetinfo.exe)... så den derfor blokkere for den... så den kommer med denne fejlmeddelse da den ikke ka' komme i kontakt med den... men om det er det, tvivler jeg nu på...

men ellers vil jeg foreslå dig at kigge i logbogen under Administration... og så herefter vælg "systemlog", samt "programlog" for at se efter om den kommer med nogle fejlmeddelser der evt. ka' indikere hva' der er i vejen... hvis der er nogle fejlmeddelser ka' du højreklikke og så vælge egenskaber så for du lidt flere oplysninger om det pågældende problem...

et problem ka' også være at selve tjenesten for IIS ikke er startet... det ka' du bl.a. se efter under "komponenttjenester" i Administration... når du har åbnet "komponenttjenester" så gå ind under "Tjenester (lokalt)", og se efter om der er en der hedder "IIS Admin-Tjeneste" derunder og om den er startet... idet det ka' være den ikke har fået startet denne Service der ska' starte IIS (~:\WINNT\System32\inetsrv\inetinfo.exe)... hvis ikke "IIS Admin-Tjeneste" er der, er det et problem... men så prøv at aktivere filen inetinfo.exe og se efter om det hjælper...

hvis det bliver ved med at drille så prøv at køre en "genoprettelse af IIS"... -->
~:\WINNT\System32\iisreset.exe

jeg ved ikke om noget af det overstående vil hjælpe, da jeg ikke selv har oplevet problemet... men det er umiddelbart lige de steder jeg ka' komme i tanke om hvor det muligvis er galt, eller du evt. ka' få informationer, som ka' give lidt flere oplysninger omkring det, så der er lidt mere at gå ud fra...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 21-01-03 16:33

prøv at fjerne IIS >>> genstart >>> installere igen >>> genstart

Godkendelse af svar
Fra : Caine

Dato : 22-01-03 13:00

Tak for svaret strarup. til Uffe mange tak for hjælpen ... emn Strarup skrev lige svaret på mit problem ... selvom din hjælp også har været god!!!!! TAK

Venlig hilsen
Caine

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 22-01-03 13:10

http://www.kandu.dk/dk/spg/10461#99578 men never mind.

Husk lige du har mindst 1 gammelt spørgsmål fra midten af 2002 kig under "din historik"