/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
45 scooter og udstødning
Fra : Gucci1704
Vist : 1699 gange
100 point
Dato : 19-05-07 12:39

Jeg har en Yamaha Neos 45,- og skal have skiftet udstødning. Den, der sidder på er vist ulovlig... Og så vil jeg høre : Jeg har købt standardmodellen,- men ikke sat den på endnu... Den virker mindre i endestykket, vil den reducere farten meget ?
Har du dårlig erfaring med nogle ? Hvordan får man plomben ud, så den kører lidt hurtigere ?
Kort og godt,- hvad er dit råd ?

Venlig hilsen

Gucci

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-05-07 13:44

Nok ikke lige et spørgsmål der passer i: Andet fritid

Der er nok ikke begrænsning i din udstødning, og endestykket er ikke det afgørende, men derfor kan din nye udstødning alligevel give en lille begrænsning, afhængig af hvad du havde på før, og hvad du får nu. Er det sådan en karl:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=920760682&n=1706576460&pn=1706579885
Der er så vidt jeg ved, ingen plomb at tage ud, hvis der er, er den synlig inde i forrøret, hvor den skrues på cylinderen.
Køre hurtigere?, det kommer jo an på hvad der er lavet, men de fleste 45 har også en ring der kan fjernes i mellem varioens remskiver, princippet er ret ens for alle scootere, så du kan se hvordan fra andre modeller:
http://www.45scooter.dk/tuning/tuning.htm
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 19-05-07 14:27

Hej Palle

Ja det er lige netop den udstødning.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-05-07 15:15

Ja, men så er det bare med at få den monteret.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 19-05-07 17:55

Hej igen Palle.

Jeg kan ikke helt se, hvad der er gjort på de fotos, der er, når man klikker ind på "tuning", for det kan da ikke passe, ar remmen skal ned om den lille "stang", der peges på, da kileremmen så er alt for lang. Sidste billede viser blot det afmonterede.
Og...Der er ingen plomb at tage ud af den købte udstødning ?
Har bare en ide´ om, at den samme fart ikke vil være der, når den jeg har købt, er monteret.

Venlig hilsen

Gucci

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 19-05-07 19:28

Ja, på billedet forneden:
http://www.45scooter.dk/billed/vario.jpg
Peges på krumtapakselen, og den lille skive der holder remskivehalvdelene fra hinanden.
Remskivehalvdelene (Varioatoren) kan så ikke gå helt sammen, og derfor kan remmen ikke kravle helt op i toppen (Og helt ned i bunden af den bagerste remskivehalvdele(Som indeholder koblingen))
Og dermed kan knallerten ikke opnå topfart (Den er ikke i højt gear, hvor en motoromdr. giver mange omdrejninger af baghjulet)
Hvad billederne ikke viser, er at du skal have alle skruer af på sidedækselet, for at få det af, men ikke kikstarter-pedalen)
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Gucci1704

Dato : 19-05-07 21:34

Tak for svaret pallebhansen.

Venlig hilsen
Gucci