/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Se film fra den bærbare på tv?
Fra : Pigen2
Vist : 574 gange
100 point
Dato : 19-05-07 11:23

Jeg har fundet ud af at det er langt billigere at leje film på nettet end det er på tanken eller i Blockbuster, men nu er det altså ikke lige så hyggeligt at sidde 4 mennesker foran en 15,4" bærbar computerskærm som det er at kunne sidde i hver sin stol og se filmen på fjernsynet.

Men hvad skal jeg bruge for at kunne tilslutte det?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-05-07 11:37
Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 19-05-07 11:37

Kommer an på hvilket tv det er...... På mange fladskærme skan du tilslutte computeren direkte med et skærmkabel og så bare vælge TV som ekstra skærm på computeren

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 110 point
Dato : 19-05-07 11:39

Citat
Afhængigt af dit fjernsyn, skal du typisk benytte en til flere adaptere. En typisk installation vil dog være med:

- S-VHS direkte i din computer

- Audio i din computer via en 'Jack'-adapter

- Audio kabler i din 'SCART'-adapter

- S-VHS kabel i din 'SCART'-adapter (det kan være via en 'composite'-adapter)

- 'SCART'-port i dit fjersyn

Når du har koblet PC'en til TV'et, skal du vælge den kanal som der tilhører den 'SCART'-port du har forbundet stikkene til. Denne kanal vil typisk være enten E1 eller E2.

Kilde: http://support.tv2.dk/sporgsmal/article.php?id=2111068

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 19-05-07 11:40

Jeg har ikke fladskærm... Jeg har et halvgammelt Phillipstv, men der er en milliard (ja, okay, måske ikk helt) indgange... Men jeg må jo prøve at rode med det...

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 19-05-07 11:41

CLAN: Ah, den tror jeg, at jeg fangede...
Prøver lige senere...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-05-07 11:44

Go' fornøjelse... men der burde være et kapitel i manualen til din bærbare, som omhandler emnet.
Fortsat god weekend
Mvh Søren/CLAN

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 19-05-07 11:58

Clan: Hvorfor har jeg ikke tænkt på det
Tjekker det straks...

Har lige set at jeg har sådan et gult stik på min pc hvor der er en firkant med antenner på(det må være et tv). Det må være den jeg skal bruge.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-05-07 12:00

Jeps... det lyder som sådan - manualen er den man læser, når alt andet svigter

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 19-05-07 12:05

Har lige set at jeg slet ikke HAR fået nogen manual med... Det kunne jo forklare at jeg aldrig har brugt den...

Nå men, vi har S-video på både pc og fjernsyn... Så kræver det kun ÉT stik, ikke?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-05-07 12:12

Naaahhhh, så får du vist ikke lyden med, er ikke 100% sikker da jeg ikke benytter den konfiguration på min PC (bærbare).
Hvilken bærbar er det du har, så kigger jeg efter en manual til dig

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 19-05-07 12:15

Den hedder MyBook M51S.

Nå, hvad skal jeg så mere bruge... Ej, hvorfor er det dog så svært... :(

Er på vej ud og handle nu og ville jo helst gerne have det klar til i aften..

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-05-07 12:21

Tager lige et foto... vent - indsætter link til foto

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-05-07 12:22
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-05-07 12:24

ud over det, så har jeg koblet lyd fra bærbar til forstærker i stuen (Surround Sound).
Hvis du er på vej ud og handle, så ta' den bærbare med, og smut ind i din lokale PC- eller Radio/TV- forhandler. De har alle de stik du skal bruge.

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 19-05-07 12:24

Okay, det prøver jeg at finde.

(Er det så alt hvad jeg skal bruge? Er lidt langsom i dag)

Tusind tak for hjælpen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-05-07 12:26

Bliver nød til at smutte - SORRY! - lillemor påkalder sig min opmærksomhed

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 19-05-07 12:28

Det er helt okay, Clan. Jeg spørger i Merlin eller noget... De må da kunen hjælpe en skovl som mig

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-05-07 13:57

Tilbage igen
Hmmm! Kan ikke finde M51S men M51H på hjemmesiden http://www.mybook.dk/shop/default.asp
Mon ikke de kan henvise (eller sende) til en manual - prøv at rette henvendelse til dem.
Håber du får det til at fungere
Mvh Søren/CLAN

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-05-07 14:04

NB: Man er ikke en skovl bare fordi man ikke ved alt... det er der ingen der gør, og hvis de tror det, er de tåber
Piet Hein:
Vide, hvad man ikke ved
er en slags alvidenhed.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-05-07 14:42

Nåååhh! Her gemte den sig
http://mybook.dk/shop/default.asp?productid=00000000999
og spec.
http://www.sddata.dk/indhold/specs/L51S/L51-slim.htm
Manualen kan jeg så'gutte finde

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 19-05-07 16:21

Ja, nu har jeg så købt et stik til S-video og et jackstik til lyd, men der sker ingenting... Jeg har også forsøgt at gå ind og sætte skærmindstillingen til "tv"... What more to do?

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 19-05-07 16:29

Hov, efter en genstart virkede det hele

Pointene går til Clan, da han var en trofast hjælp, men tak til jer andre også.

Godkendelse af svar
Fra : Pigen2

Dato : 19-05-07 16:29

Tak for svarene CLAN.

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 19-05-07 16:34

Ej, har lige et til problem... kan ikke se film på tvskærmen, men kan godt se den almindelige baggrundsskærm...

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 19-05-07 17:33

Har løst det...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-05-07 18:30

Hejsa igen
Jamen det var da rart at høre, at tingene faldt på plads for dig
Nu skal du nok snart ud og investere i en ekstern HD, noget hen a'la http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=123389 for ikke nok med film, du har sikkert "luret", at nu kan du også tilslutte din bærbare (PC) til dit stereoanlæg, så nu åbner der sig også en verden for musik.
Hvis du har WinAmp installeret http://www.winamp.com/ vil jeg anbefale dig dette plug-in så kan du nemlig optage din musik fra nettet.
Streamripper winamp
1.61.27 Notes (2006-09-09 20:36)
kan nu optage alle shoutcast stationer. Mange af stationerne deler selv numrene op (finder mellemrumene imellem numrene) og deler dem op i mapper (indstiller man selv, hvor) gemmer i mp3.
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=6172&package_id=135475
Fortsat god weekend... og takker for points
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-05-07 19:50
Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 20-05-07 11:28

Tusind tak, Clan.