/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
problemer uorginale blækpatron
Fra : mmax
Vist : 1112 gange
100 point
Dato : 19-05-07 09:45

har lige sat uorginale blækpatroner i min epson cx 3600 men den nægter at printe der er et kryds markeret over dem og vil selvfølgelig have mig til at købe orginale,de uorginale jeg har sat i er med chip

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-05-07 11:17

Patronerne er muligvis IKKE nulstillet.....

Så skal du bruge en resetter

http://lavprisimport.dk/chip_resetter_291_da/

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 19-05-07 11:37

generelt vil jeg sige, lad være med at bruge uoriginale dele. det gælder printer, bil m.m. Det vil mange gange oipstå problemer, dårligere kvalitet da blækket mange gange er af ringere kvalitet m.m.
Køb det originale uanset til hvad.
Jeg er selv blevet tilbud billigt toner til laserprinter, farvekopimaskine m.m., men jeg takker nej.

hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 19-05-07 13:08

JEG HAR OFTE SELV FYLDT UORIGINALT FARVEBLÆK PÅ MIN HP FOTOPRINTER, MED FLOT RESULTAT, DEN SORTE KUNNE JEG IKKE FÅ TIL AT VIRKE, MEN DET ER JO OGSÅ DEN BILLIGSTE.

TIL MIN SORTE HP LASERPRINTER HAR JEG OFTE KØBT UORIGINALE LASERPATRONER TIL, OG DET ER UDEMÆRKET, MEN DER ER MIN ERFARING, AT DE HURTIGT LØBER TØRRE, SÅ DER ER JEG GÅET OVER PÅ ORIGINALE IGEN.

TIL MIN HP FARVE LASER, HAR JEG ALTID KØBT ORIGINALE, JÆVNFØR ERFARINGEN MED DEN SORTE.

MVH
AG112

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-05-07 14:15

Citat
Lidt om kvalitet
Der er næppe noget i verden,
som ikke 'en eller anden kan lave lidt
dårligere og sælge lidt billigere,
og folk som kun ser på prisen,
er denne mands lovlydige offer.

Lidt om priser

Det er uklogt at betale for meget,
men det er værre at betale for lidt.
Når De betaler for lidt,
så mister De sommetider alt,
fordi det, De køber
ikke var i stand til at gøre det,
som det var købt til.

Almindelig forretningsgang
umuliggør at betale lidt og for meget -
det kan ganske enkelt ikke lade sig gøre.
Hvis De accepterer det laveste tilbud,
gør De vel i at sikre Dem
en skadesreserve for den risiko,
De løber - og hvis De gør det,
så har De jo alligevel råd til
at betale for den bedre vare.

John Ruskin
Engelsk forfatter, kunstkritiker og social
reformator i 1880-tallet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-05-07 15:26

Den holder jo ikke CLAN.....

Nu har jeg "fyldt" blækpatroner de sidste 15 år.....

Har aldrig haft problemer desangående....

Nogen printere skal nulstilles andre (dem med indbygget chip) skal resettes - egentlig det samme....

At blækket skulle være ringere er noget vrøvl...

Klart man ikke kan fylde den samme patron 100 gange, men 3-5 gange er ikke noget problem...

Det er jo heller ikke i kvaliteten "folk" har problemer - det er at få PATRONERNE til at "tro" de er nye....

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-05-07 15:32

OK 'det var jeg faktisk ikke klar over... altså det med "reset"

Kommentar
Fra : mmax

Dato : 24-05-07 17:47

har købt en resetter men det hjælper ikke,det er ikke patroner jeg har fyldt op men bare uorginale har også afinstaleret software og instaleret den igen
virker stadig ikke HELP

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-05-07 20:01

Så er chippen defekt.....

Eller patronerne er udtørrede (for gamle)....

Det kan du prøve at rette ved at fylde lidt kogende, eller meget varmt, vand i en UNDERKOP og stille patronen i det (det er kun lige spidsen der skal være dyppet)...

Lad den stå natten over og se om vandet er farvet - prøv så at sætte dem i igen (tør vandet af med en fnugfri klud)....

Hjælper det ikke - Klag til leverandøren.....