/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Fartpilot suzuki swift
Fra : l.Wils
Vist : 1546 gange
100 point
Dato : 19-05-07 00:14

Jeg er blevet den lykkelige ejer af fire hjul med en suzuki swift oven på
og der er fartpilot som extra udstyr da bilen er købt genem en melemmand ved jeg ikke hvordan den bruges, og det vil nok ikke være en god ide, at prøve mig frem ude på motorvejen. Så kan du hjælpe mig med en instruktionsbog eller oplysninger om brugen vil jeg være glad
mvh lw

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 19-05-07 00:47

spørg en suzukiforhandler/mekanikker, der er en vis chance for at den er monteret af sådan én.

ellers må du enten give os fabrikat eller beskrive betjenings udstyr.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-05-07 08:16

Det er forskelligt hvordan fartpiloter aktiveres....

På de fleste jeg kender til aktiverer du blot kontakten (som overhalingslys) når den ønskede hastighed er nået...

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 19-05-07 11:59

http://www.suzukiswift.dk/topic/?TopicID=258
Du kan jo bruge fartpilot ved en hvilken som helst hastighed, og behøver ikke at køre på motorvej.
Princippet er at du låser bilen til den hastighed du kører, og hvis du giver yderlig gas kan du køre stærkere, men når du slipper gassen, falder du ned på den føromtalte hastighed.
Trykker du det mindste på bremsen, slår fartpiloten fra.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : l.Wils

Dato : 20-05-07 12:48

Tak for svaret pallebhansen.