/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Jeg kan ikke slukke min Computer ???
Fra : jaafar19
Vist : 1256 gange
100 point
Dato : 20-01-03 19:54

Jeg havde en Windows ME og jeg kunne godt slukke for computeren og den slukket af sig selv uden at jeg trykker paa power knappen, men da jeg installeret XP proffessional kunne jeg ikke lade computeren slukker af sig selv, og jeg skulle selv slukke for den, men nu fik jeg en helt andet problem nu kan jeg ikke slukke for computeren. Naar jeg klikker paa Sluk Computeren genstarter den af sig selv, og saa skal jeg nu selv trykke paa power knappen mens den genstarter.. Jeg haaber at der er nogen der vil hjaelp mig. !!!!!!!!!
Og Tak !!!

Kommentar
Fra : briani

Dato : 20-01-03 20:03

Hej jaafar19
Gå ind i dit kontrolpanel
klik på strømstyring
klik på fanen avanceret
gå ned der hvor der står afbryderknapper
og der hvor der står
når jeg trykker på afbryderknappen på min computer
at der er makeret den der hedder luk computeren.
prøv at se om det ikke vil løse dit proplem
MVH Brian

Accepteret svar
Fra : fusses

Modtaget 100 point
Dato : 20-01-03 22:02

Hej jaafar19

Hvis du lige tjekker dette link fra microsoft

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;311806

Her står der et par ting om problemet

fusses

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 20-01-03 22:18

jaafar19, hvilken computer og/eller bundkort er der tale om ??

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 20-01-03 22:37

Kan også have med et netkort de er sat til WOL(wake on lan).

Kommentar
Fra : pmj71

Dato : 21-01-03 11:02

Da du ikke har lukket spørgsmålet må det jo skyldes, at du ikke helt har løst problemet endnu. Først og fremmest er det vigtigt at vide, om du har installeret XP oven i Me? Det kan godt give lidt besynderlige resultater, så hvis du har gjort det, er det måske en god ide at starte forfra med en NTFS-formattering. Så vil du også få en mere stabil computer. Det kan også være, at din bios ikke understøtter Windows XP. Så hvis alle andre forslag ikke virker, kan en sidste mulighed være at opgradere din bios.

Godkendelse af svar
Fra : jaafar19

Dato : 22-01-03 11:44

Tak for svaret fusses.