/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Farvning af habit!
Fra : miemarcella
Vist : 650 gange
20 point
Dato : 18-05-07 22:29

Hej all sammen!

Jeg skal giftes den 7 i 7 og min mand har købt en habit, den skulle være sort, men er mere mørkegrå.
Hvad gør jeg? Hvordan farver man en habit sort.
Håber I kan hjælpe mig!!!!

Mvh MieMarcella

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-05-07 22:42

Havde det været en brugt halvgammel habit, så ville jeg nok selv forsøge, men en helt ny en som skal bruges til jeres bryllup, naaaa det turde jeg ikke binde an med selv,

Jeg ville inleverer den til et renseri, der kan man som regel få det gjort, de kender også til de forskellige stoftyper mm.

Stort tillykke med det kommende bryllup

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 18-05-07 23:04

at farve den er måske ikke problemet, men uanset om det hedder balje eller vaskemaskine, så er der et stort efterarbejde, nemlig presningen, som ikke er så ligetil.
samtidig kan du ikke være siker på, at den ikke afsætter farve på skjorte, brudekjole osv.

kig i fagbogen, og lad et renseri sikre dig et godt resultat. helt enig med nordsted.

eller er bytteservicen ophævet? hvis den er købt som sort til et bryllup, har forretningen vel en vis form for pligt?

til lykke med den store dag.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-05-07 23:09

Gråt er da pænt.

Hvis det skal være formelt og traditionelt, duer en habit alligevel ikke til bryllup. Det skal være jacket, og kun sort til aftenbryllup.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-05-07 23:22

Her kan du se at flot og moderigtigt herrebryllupstøj ikke er sort.
http://www.casalezar.dk/Herrekollektion.114.aspx?recordid114=14

Kommentar
Fra : miemarcella

Dato : 18-05-07 23:55

Han har købt habitten som sort over nettet, men den er mere grå end sort. Den kan ikke byttes, da den er figursyet.
Jeg prøver at se om jeg kan finde et renseri, der vil farve den. Er der nogen der ved, hvad det cirka koster.

MieMarcella

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 19-05-07 00:47

Hvis din kommende mand er tilfreds med farven, så lad den være i den farve den nu har.

Er det dig eller ham, der er utilfreds med farven?

Det er ikke så nemt at farve en habit. Du skal tænke på foret, der er i jakken. Skal det have samme farve som jakken (yderstoffet). Hvilket stof er den syet af??

Jeg tror det vil være billigere enten at leje en habit eller købe en ny. Der er mange forretninger, hvor det er muligt at købe en habit til en rimelig pris.

Hvor meget har habitten kostet?

Citat
Den kan ikke byttes, da den er figursyet.

Hvad mener du med, at den er figursyet?

Er den syet efter mål, som din mand selv har oplyst eller !!!!

Jeg tror ikke resaultatet vil blive godt, jo det kan det godt blive, men det kommer til at koste mere end habitten har kostet. Den skal jo splittes ad for at få et pænt resultat, hvis det i det hele taget er muligt at farve den.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 19-05-07 00:58

Jeg ville ALDRIG, selv gå i gang med at farve en habit!

Prøv nu at kontakte sitet hvor den er købt, nogle gange bliver man meget overraskede over at de faktisk KAN være ret behjælpsomme - jeg har selv oplevet en utrolig hjælpsomhed og villighed på et par sites - og ja, jeg kan da godt skrive hvor det var, for de må gerne få positiv reklame fra mig

Det var såmænd smartgirl.dk og smartboy.dk - helt utrolig service

Derfor - prøv at kontakte sitet, de har sikkert et tlf.nummer eller en mailadresse.

Held og lykke med det og på forskud tillykke med jeres bryllup

Venlig hilsen Dorthe

Kommentar
Fra : miemarcella

Dato : 19-05-07 11:21

Ja min mand har sendt målene til en hjemmeside. Derfra fik de så syet habitten, den har kostet 1800 kr, det er da billigt, men han er frustreret over. at den ikke er sort, og så må jeg jo finde ud af noget.
Habitten er helt mørkegrå både for og udenpå, så hele habitten kan godt farves på en gang. Stoffet er 80 procent cashmere og 20 procent et andet stof.
Mvh MieMarcella

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 19-05-07 12:23

Tag kontakt til det sted, hvor den er købt, og gør opmærksom på, at farven ikke er som ønsket.

Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, men Jardex har habitter fra 1.300 kr og så følger der en skjorte med.

http://www.jardex.dk/default-shop.asp

Jeg tror ikke resultatet med at farve habitten vil blive tilfredsstillende. Jeg er slet ikke sikker på, at det kan lade sig gøre.

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 26-05-07 11:23

Har du fundet ud af en løsning med habitten ?

Kommentar
Fra : miemarcella

Dato : 26-05-07 13:15

nej ikke endnu, alle siger at den ikke kan farves ordentlig, da det er en blanding af cashmere og polyester, så vi må enten bruge den grå, eller købe en ny...
Stedet sagde noget med at fordi det var polyester så så det lidt gråt ud, Så sådan er det nok bare.
Mie Bang

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 26-05-07 22:52

den habit lyder da bare så lækker og skulle den have et gråligt skær - hva' så?
den er garanteret drønelegant også i farven.
det bliver sikkert svært at finde en, som kan hamle op med den. cashmere .... mums.

Kommentar
Fra : o0Cateye0o

Dato : 29-07-07 17:21

hej miemarcella

for at farve en habit eller andre ting for den sag skyld, er det meget vigtigt at vide hvad matriale den er lavet af... hvis det er naturstof er det nemmere at farve da det nemmere vil suge farven til sig.. hvis det er kunststof ville jeg ikke gøre det selv, da det meget nemt kan blive skjollet eller kun vil tage i mod farven halvt..
men man kan så sige at den er grå og du skal have den sort, så er der jo ikke så stor chance for at det går galt, i forhold til hvis den havde været lys og så skulle være sort.

Du må så regne med at nu hvor det er en blanding så er det jo cashmeren der tager i mod mest farve og polyesteren der ikke gør så det er ikke helt så godt, ville ikke gå i kast med det selvom jeg arbejder i stof2000 til daglig og har gjort det i 5 år. snak me en professionel om det.

hilsen Jeanette

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 08-08-07 12:16

Så er brylluppet overstået

Blev det så til en ny habit eller !!!!!!

Kommentar
Fra : miemarcella

Dato : 08-08-07 12:59

Det endte med at han benyttede den mørkegrå habit.
Jeg tror bare lige han skulle vende sig til farven.
Jeg synes han var flot - og det tror jeg egntlig også han selv synes.
Vi havde i hvert fald en god dag.