/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
video/dvd afspilning?
Fra : Steffansteffan
Vist : 469 gange
100 point
Dato : 20-01-03 19:21

Jeg har stillet det her spørgsmål før, men fik ikke rigtigt noget svar
Jeg kan ikke afspille film/videoer via tv-out i fuld skærm størelse.
Jeg kan godt spille spil over tv-out uden dårligt billede det er kun video/dvd afspilninger det er galdt med.
Og problemet er lige kommet.
Jeg har prøvet at:
1. Installere de nyeste skærm-driver.
2. Installeret den nyeste directX.

kan det være mine afspilning programmer der er noget galdt med?
Jeg har prøve med disse programmer:
1. Winamp
2. BS player
3. Windowe Media Player
4. DivX Player 2.0 Alpha

/Steffan

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 20-01-03 19:25

Hej steffan

Har du også prøvet med TVtools ?

Jeg kan ikke huske om jeg deltog i dit spørgsmål sidste gang

mvh srhansen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 20-01-03 19:27

Og et link selvfølgelig: http://tvtool.de

Kommentar
Fra : xou

Dato : 20-01-03 19:31

måske lidt dumt at prøve men :
engligt tror jeg ikke det er din direktx der er problemmet,men alligevel er 9.0 lidt problematisk,
pga de mange beta versioner der har kommet på det sidste;
ikke minst fordi men ikke kan afindstallere den under xp.men prøv at skrive i et kør vindue:
dxdiag
fortæller din version.
prøv så at download den seneste version fra her:
http://www.microsoft.com/windows/directx/downloads/default.asp
du kan så se om du havde den seneste version,af direktx du har ...
jeg tror ikke umiddelbart der er noget galt med de

Kommentar
Fra : xou

Dato : 20-01-03 19:43

måske er det fordi du har kopiet 4 i 1 via driver til dit bundkort,indstaller de driver der fuldte med på cden til bundkortet igen...

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 20-01-03 20:41

jeg trorede også at det var det, men det ændre ikke på noget, elleres tak for svaret

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 20-01-03 20:44

Hej...

Det er helt sikkert fordi du kører med for mange "Hz" på dit tv ... det gør at der ikke kommer noget billede.... alle (næsten) tv kører med 50hz ... dit er sikkert indstillet til 60+

Så prøv at sætte det med ... inde under: Højre klik på srkivebord --> proprties/egenskaber (bruger engelsk version ) --> Settings --> Advanced --> Monitor ...

/Caine

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 20-01-03 20:53

Hej...Caine

Ja, jeg køre med 60 HZ på mit TV og computer, Men jeg kan kun sætte det op fra 60 - 150 Hz hvad kan jeg gøre.

/Steffan

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 20-01-03 21:03

Hej igen

Det er jo netop det TVtool kan, men ikke via frekvensen på output.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 20-01-03 21:47
Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 21-01-03 14:46

findes der ikke et gratis program?

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 100 point
Dato : 21-01-03 14:58

Hej Steffan,

du ka' evt. prøve Zoomplayer som er gratis... -->
http://www.inmatrix.com/files/zoomplayer_download.shtml
og "Zoom Player - Frequently Asked Questions", hvis der er behov for lidt hjælp til den... -->
http://www.inmatrix.com/zplayer/faq/

den har hjulpet sus1234 med hendes problem... "DVD På TV"et Hvorfor ikke?"-->
http://www.kandu.dk/dk/spg/6386

men om det vil virke i dit tilfælde, ved jeg ikke... men du ka' da prøve...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : xou

Dato : 21-01-03 15:14

en ide !
en jeg kender indstallere xp på ny hver uge for at køre optimalt med sin 1 gHz.(ta 3 min med guost [stavet forkert])
hvis du putter xpcdrom i drevet og vælger >> ny indstallation<<,få du en dual boot
maskine,dels med den gamle xp og med en ny.
Den nye kan indstalleres på en fri partition,anden harddisk eller kan Partions Magic lave
en fri partitions på f.eks 2 gb (min 1.5 kræver xp)
så kan du teste dels om det er hardware eller software der er dit problem,og om for
mange indstalleret programmer gør din computer langsom (med spil o.l.)
brug de driver du ved er ok fra cd`er direktx 8.1...
hvis du vil fjerne denne skal du nok lave et kopi af boot.ini først og slette den nye xp manuelt.

Godkendelse af svar
Fra : Steffansteffan

Dato : 23-01-03 13:03

Tak for hjælpen strarup

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 04-04-03 21:54

Powerplayer løste mit problem, jeg havde, som steffansteffan neævner i et andet spørgsmål, et MEGET uklart billede i fuld skærm. Det løste alt, og jeg blev en glad mand.