/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Manglende respekt for svar.
Fra : Rosco40
Vist : 811 gange
100 point
Dato : 18-05-07 11:13

Nu har jeg flere gange oplevet at den der har stillet et spørgsmål, får et godt svar hvorefter man aldrig mere hører fra spørgeren.

Eller hvor en giver et korrekt svar men det er helt tilfældigt hvikket svar der bliver accepteret.

Jeg synes det er respektløst over for dem som har brugt sin tid på at hjælpe.
Jeg har også selv været udsat for det, ikke fordi jeg er her for at samle point.

Men der er nogen som har været bruge længere end jeg, og bruger meget mere tid her, som må opleve det samme.
Som det mindste bør man acceptere eller afvise de svar der bliver givet..... har jeg ret.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 18-05-07 11:16

sådan oplever jeg det desværre også ofte, og hvis jeg oplever det flere gange fra samme spørger, bliver vedkommende blacklisted

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 18-05-07 11:16

PS: den der helt uberettiget får point, må også have en dårlig smag i munden

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 18-05-07 11:17

tja....der findes mange mennesker der ikke aner hvad almindelig høflighed er.....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-05-07 11:32

Det der med at spørgeren ikke kommer ind efter accept, kan skyldes at der ikke automatisk kommer mail når der er nye indlæg, når spørgsmålet er lukket, eller er det noget andet du mener ?

Kommentar
Fra : akle

Dato : 18-05-07 11:33

Helt enig. - Jeg har oplevet det flere gange, og det irriterer mig grusomt.
MVH Akle

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-05-07 11:37

Man kan som minimun sige tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 18-05-07 11:39

Tak for sympatien, så det er ikke mig der er helt tosset.

Jeg lader den lige stå lidt.

Kan man evt. dele pointene mellem flere svar ?

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 18-05-07 11:43

m.a.o. ..... luk kandu .... eller drop pointsystemet !!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-05-07 11:43

Nej man kan ikke dele point, hvis du vil give flere, er du nød til at oprette spørgsmål, til hver person, med personens nick i overskriften

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-05-07 11:44

Citat
den der helt uberettiget får point, må også have en dårlig smag i munden
det er sket for mig, en gang fik jeg point som rettelig burde være gået til A.J. jeg havde lidt dårlig samvittighed i begyndelsen, men det gik over da jeg læste omtalte brugers indlæg efter at spørgsmålet var accepteret ellers har jeg flere gange oplevet at brugere som uberettiget har fået point, sender dem videre til rette vedkommende

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-05-07 11:44

beckski, den med at droppe pointsystemet, har været oppe og vende mange gange, og der er aldrig opbakning til at få det afskaffet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-05-07 11:45

o.v.n, nemlig

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 18-05-07 11:46

Kandu.dk har, inden for det sidste døgn, rundet 200.000 brugere - og i et fora af den størrelse vil det problem aldrig kunne undgås Rosco... desværre. Men vi lærer da vores lus at kende på gangen.

Jeg synes at overordnet er der en fin selvjustits her på Kandu - men man kan jo ikke komme ud i alle hjørner...

God weekend

/ Steen

Accepteret svar
Fra : jangchr

Modtaget 110 point
Dato : 18-05-07 11:47

Gør som mig inden man svare på et spørgsmål.gå ind på spørgerne`s profil og se efter hvor mange Ubesvarede spørgsmål han/hun har og hvis der er flere    Ubesvarede spørgsmål end besvarede spørgsmål så gider jeg ikke at prøve at hjælpe

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-05-07 11:57

De fleste som jeg har prøvet at hjælpe, har skrevet Tak for hjælpen, det sætter jeg mere pris på, end om det 10 eller 500 point der gives, men det er også sket at spørgsmålet er blevet annuleret, selv om svaret helt tydelig var kommet det kan irritere mig, har også en gang oplevet at en spørger henvender sig til mig privat, det bryder jeg mig ikke om, emnet skal i et form som Kandu, behandles i spørgsmålet, og udbybende spørgsmål kan godt stilles i spørgsmålet, misforstå mig ikke, jeg vil gerne have private breve, det er indholdet i visse af dem, jeg ikke bryder mig om

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-07 12:06

Ubesvarede 6
- Besvarede 43
- Annullerede 44
- Slettede 6
Ialt 99

Citat
m.a.o. ..... luk kandu .... eller drop pointsystemet !!

Næh - gør som "beckski"

Blacklist de brugere der brokker sig eller ikke lige siger det man forventer......

Men det er måske Kandu´s fremtid

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 18-05-07 12:17

Jeg fik luftet min utilfredshed.

Det var der vidst også nogle andre der gjorde.

Jeg tror lige jeg lader tråden stå åben til i morgen.
Foreløbig er kommentaren fra jangchr, et ganske godt tip.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-07 12:23

Fjern Point...
Fjern Blacklistfunktionen....
SLET brugere der ikke lukker deres spørgsmål inden 3 mdr. (en mail som advarsel)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 18-05-07 12:23

Gammel vin på nye flasker

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 18-05-07 12:26

...jo, jeg har sendt et par fotokopier til en ny bruger. intet har jeg hørt, og egentlig har jeg mistet lysten til at spørge, om hun har modtaget dem.
har ikke set hende på tråden siden efterlysningen for lang tid siden.
så jeg går ud fra, at mønstrene kunne bruges.

jeg føler mig lidt syrlig i betrækket ..... meeen kun lidt endnu

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-05-07 12:52

Og så er der dem med flere profiler der flytter points til én for at
opnå høj status.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-07 12:55

Citat
Og så er der dem med flere profiler der flytter points til én for at
opnå høj status.

Hvilken "status" opnår man ved det......

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-05-07 12:57

Den indbildedes status.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 18-05-07 12:58

Refi... det må være multitasker
Til orientering, så har jeg kun en... det er riiiigeligt

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 18-05-07 13:21

Piet Hein:
Den der kun tager sjov for sjov og
alvor kun alvorligt han har faktisk
fattet begge dele lige dårligt!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-07 13:26

Det må være sagt FØR ordet "chat" blev opfundet....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-05-07 14:02

Helt enig

mvh dova

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 19-05-07 10:13

jangchr:

Dit tip kan måske guide dem der svarer, lidt på vej.

Det bliver dig der får de 100 point.

Personligt synes jeg at pointsystemet er udemærket, men det er selvfølgelig op til brugerne at benytte det på den rigtige måde.
Netop derfor kan det selvfølgelig aldrig blive perfekt, som så meget andet, det må man så lære at leve med.

Vi bruger kandu for at få og give hjælp, som sådan fungerer det jo udemærket.

Så må jeg hellere lukke dette indlæg.

Godkendelse af svar
Fra : Rosco40

Dato : 19-05-07 10:14

Tak for svaret jangchr.