/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Windows Media Player
Fra : boy150
Vist : 687 gange
61 point
Dato : 18-05-07 09:36

Windows Media Player, WMP .

Når jeg ønsker at afspille en video direkte fra nettet, får jeg følgende besked på afspillerens "skærm" :
Windows Media Player kan ikke afspille film p.gr.a. en netværksfejl. Serveren er muligvis ikke tilgængelig. Kontroller, at der er oprettet forbindelse til netværket og at proxyindstillingerne er korrekte.
Hvis jeg downloader pågældende video til min harddisc, er der ikke problemer med efterfølgende at afspille den med WMP.
Der er ikke problemer med netforbindelsen i øvrigt.
Hvad kan jeg gøre??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-05-07 11:03

Giver du MediaPlayer tilladelse til gå på nettet i din firewall

Kommentar
Fra : boy150

Dato : 18-05-07 12:30

Hvordan gør man det?
boy150

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-05-07 12:35

Forklar lige hvordan du forsøger at afspille, er det en player i browseren som der er problemer med ? Eller starter Windows MediaPlayer når du klikker video linket, begge muligheder skal have tilladelse i din firewall, hvilken firewall bruger du ?

Kommentar
Fra : boy150

Dato : 18-05-07 16:19

Når jeg klikker på linket kommer WMP på skærmen, men begynder ikke afspilningen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-05-07 16:29

Lyder som det er firewallen der spærrer, kommer der ikke spørgsmål om du tillade MediaPlayer at gå på nettet ? Måske har du engang sagt nej og gemt indstillingen, så skal du have åbnet din firewall for at give tilladelse, hvilken firewall bruger du ?

Kommentar
Fra : boy150

Dato : 18-05-07 17:03

Min firewall hedder Norman (TDC).

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-05-07 17:20

Den kender jeg så ikke, men mon ikke indstillingerne ligner hinanden i alle firewall, det gør de i de firewall jeg kender, hvis du klikker på linket, kan du se et billede af indstillings vinduet i min, så ved du lidt om hvordan vinduet med indstillinger måske ser ud i din, hos mig kan du se at MediaPlayer skal spørge hver gang (midt i billedet) det kan ændres ved at klikke på den lille pil til højre for Spørg, mon ikke du kan finde en lignende indstilling i din firewall, begynd med at dobbelt klikke på Norman ikonen nede ved uret
linket er her: http://peecee.dk/?id=46519

Kommentar
Fra : boy150

Dato : 18-05-07 23:36

Det er nu ikke så let at finde ud af. Jeg har nu fundet det sted, hvor min firewall tillader, at min netbank kommer igennem - og der er også andre websteder. Tilføjer jeg www.windows media player.com sker der ingen ændringer.
Hvad er proxyindstillinger, og hvordan kan man ændre dem?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-05-07 23:53

Nej det er ikke let, og slet ikke når man som jeg ikke kender Norman, jeg er ledig (tæt på det kedelige) lige nu, og vil prøve om jeg kan finde ud af noget men jeg tror du er et forkert sted, programmet Windows MediaPlayer er garanteret registreret i din firewall, du skal bare finde ud af hvor du giver programmerne tilladelser

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-05-07 23:54

Du skal ikke ændre proxy indstillinger

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-05-07 00:29

Jeg fandt faktisk noget, som du måske kan bruge, på denne side: http://www.norman.com/Support/FAQs/Norman_Personal_Firewall/24473/dk næsten nede i bunden, prøv at starte med at læse fra overskriften og ned: Nægtet adgang - hvad nu (fejlsøgning) der foreslåes at du prøver at slå firewallen fra og hvordan du gør det, også hvordan du tillader trafik, hvis det viser sig at du kan afspille fra nettet med firewallen slået fra, håber det er noget du kan bruge, ellers må du kontakte support hos TDC: http://privat.tdc.dk/kontakt/

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 61 point
Dato : 20-05-07 11:22

Har du fået løst dit problem ? Ellers se med i dette spørgsmål, en anden bruger havde problemer: http://www.kandu.dk/spg104631.aspx et klip fra spørgsmålet som du måske kan bruge, hvis din MediaPlayer er nægtet adgang til nettet
Citat
Dette kan rettes ved at redigere en firewallregel:

Højreklik på TDC Sikkerhedspakke-ikon -> vælg 'TDC Sikkerhedspakke' -> vælg 'TDC Personlig firewall' -> tryk på 'Redigering af regler'

Uerfaren bruger:

Marker 'Jeg vil ændre eller slette en eksisterende regel' -> tryk på 'Næste'
Find og marker reglen for Internet Explorer -> tryk på 'Næste'
Marker 'Lav regel om til Tillad' -> tryk på 'Udfør'
du skal så ændre regel for MediaPlayer i stedet for Internet Explorer som var problemet i citatet

Godkendelse af svar
Fra : boy150

Dato : 20-05-07 18:16

Tak for svaret o.v.n..
Tak for din store ueljlighed.Jeg ved ikke, om det kommer til at virke, men nu gider jeg ikke mere.
Boy150

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-05-07 18:56

Jo prøv nu at ændre den regel for MediaPlayer, det er ikke menneskets lod at give op tak for point