/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Mails
Fra : Dieter
Vist : 536 gange
200 point
Dato : 18-05-07 08:35

Hej,
jeg har lige opdaget at jeg har fået spam mails der slet ikke er rettet mod min adresse.
Hvis nu min adresse lyder: Dieter@get2net.dk, så kan der stå: dieters@get2net.dk. eller noget helt andet.

Hvordan kan det være at jeg får sådanne mails i min mailbox ??

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 18-05-07 08:47

du står som bcc på ......

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 18-05-07 09:46

Spørg din udbyder, Tele 2, og bed dem stoppe "hullet". Det er deres ansvar, at du kun modtager mails, sendt til din adresse.
Med mindre selvfølgelig, at beckski har ret i, at du har fået en blind-kopi (bcc), så er der ikke noget at gøre andet end at sende afsenderen op i "uønsket post".
Det er jo avancerede søgemaskiner, der finder adresser til spam, og hvis de er udviklet til at sende alle afarter af et navn som bcc, så må dem, der laver spam-filtre på arbejde igen.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 18-05-07 09:56

Hej,
nu har jeg ikke lige checkket om disse mails er sendt bcc. Jeg sletter disse mails (som automatisk ryger i min Spamfighterbox) med det samme.
Men nu skal jeg kontrollere det næste gang der dukker nogle op. Og det gør de jo !! Desværre.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 18-05-07 11:14

du er nok ramt af Spoofing
http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=spoof

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 18-05-07 16:42

Tak hcma, men hvordan kommer man det til livs ??

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 200 point
Dato : 18-05-07 16:47

spoofing er meget svært at komme til livs.
hvis du kan finde afsender-serveren, sender du den tilbage dertil og anmelder den; men det er meget sjældent man kan komme det til livs.

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 18-05-07 18:38

Tak for svaret hcma.
Det er trælst, men jeg kan nok leve med det.