/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
HJÆLP
Fra : lan-pigen
Vist : 869 gange
20 point
Dato : 17-05-07 22:27

jeg er en pige på 15 og jeg er i tvivl om jeg er gravid.
Min kæreste er DAMP og kan være meget aggresiv så jeg tør ikke fortælle ham jeg er bange for at være gravid.
Jeg kender ingen voksne jeg stoler på derfor skriver jeg herindtil.
jeg var sammen med min kæreste uden beskyttelse og samme uge havde jeg menestration. og jeg har ikke været nervøs før nu (5-6 uger efter) jeg er begyndt at have smerter i maven og lægere oppe i skeden. desuden har jeg stærk kvalme om morgenen og hele min krop er øm og massage virker ikke?

jeg kan da vel ikke være gravid! men min menestrasion er forsinket i 11 dage nu. og jeg har haft menestration i 4 år og den har altid været reglmæssig og er aldrig spruget over!

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 17-05-07 22:33

Hej
Du kan købe en graviligtetstester i brugsen eller Føtex, så kan du da få nogenlunde besked om du er gravid.... eller gå til læge. Der kan du få 100% besked

Kommentar
Fra : mystik

Dato : 17-05-07 22:39

Jah...og så har lægen - oven i købet - altid tavshedspligt, så din kæreste ikke kommer til at vide noget som helst...

Kommentar
Fra : lan-pigen

Dato : 17-05-07 22:49

mit problem er jeg stoler ikke på voksne og deribland klart læger (pågrund af noget før i tiden) og min pengebestand står på omkring -200 kender ingen mulighed for at få penge.

kan ikke få et arbejde da jeg ikke har fast adresse.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 17-05-07 22:59

Duergravid og bør hurtigst mulig få en tid hos din læge og få en henvisning til en abort på et hospital NU

Ziggy99

Kommentar
Fra : mystik

Dato : 17-05-07 23:06

Jah...jeg har jo ikke lyst til at vide, hvad du har været ude for med de lægger...
Men...hvis ikke man skal tør stole på testene hos lægen - hvad skal man så stole på ? I øvrigt er der slet, slet ikke det mindste forkert i, at du opsøger hele 2 læger - og ser om de siger det samme...
Ellers så tag på hospitalet og bliv scannet engang... Også DE har tavshedspligt!

Og sidst - men ikke mindst: De her tests kommer ikke til at koste dig en krone.

Hmm...når du ikke har fast adresse - har du så noget sygesikringsbevis med din læges navn på ? Eller hvor "galt" står det hele fat ?

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 17-05-07 23:12

Du skal ikke bruge penge for, at gå til lægen. Heller ikke for at få en abort, men du må ikke udsætte det. Har du ikke en mor, du kan snakke med. De kan være gode, at have sådan nogen, altså mødre, de forstår mere end du tror, Du må jo omgås voksne kvinder til dagligt, snak med en i morgen, det er for svært at være alene om.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-05-07 23:12

Citat
kan ikke få et arbejde da jeg ikke har fast adresse.

Var du ikke 15 år ???????

Så har du adresse hos dine forældre......

Er du gået hjemmefra, henvender du dig til kommunen....

Accepteret svar
Fra : hasselbalch

Modtaget 30 point
Dato : 17-05-07 23:20

det lyder ikke som om det er godt at få et barn! så gå til læge og få en abort. hvis du venter undgår du alligevel ikke lægen i sidste ende! du kan henvende dig til mødrehjælpen der har stor erfaring med unge der bliver gravide

Kommentar
Fra : hasselbalch

Dato : 17-05-07 23:21

det kunne jo også være du mødte en på mødrehjælpen, der viser at nogle voksne kan man godt stole på

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-05-07 23:24

Du tager en urinprøve i morgen tidlig, afleverer den hos lægesekretæren, og ringer dertil senere på dagen og får svar.

Det kan gøres på denne måde, helt gratis og så får du vished, uden du behøver at have talt med lægen.

Jeg tror ikke du er gravid, men kan selvfølgelig ikke sige det 100% sikkert, at du har ondt i maven og er øm i hele kroppen kan sagtens være fordi mens er på vej. At mens er forsinket kan skyldes andet end graviditet, bare frygten for at være gravid kan udsætte den, så aflever den prøve imorgen og få vished.

Velkommen til kandu

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-05-07 23:34

[CITATMin kæreste er DAMP og kan være meget aggresiv så jeg tør ikke fortælle ham jeg er bange for at være gravid][/CITAT]

UD med ham, hellere i går end i morgen....en pige på 15 skal fandme ikke være underlagt en agressiv stodder, der ikke kan tåle at få at vide han evt. har bollet dig tyk....har du ingen selvrespekt. Lyder som om det er de forkerte mennesker du vælger at give dig selv og din tillid.

Hvad forventer han (I) egentlig......man kan jo altså gå hen og blive gravid ved at dyrke sex uden beskyttelse.

Det lyder ikke alt for godt den måde du beskriver situationen på, kunne lyde som om du er gravid, men stress, nervøsitet, underlivsbetændelse o.s.v. kan også være skyld i symptomerne, men det er under alle omstændigheder temmeligt nødvendigt at du går til en læge.
Så hurtigt som muligt.

Der er jo ingen herinde der kan fortælle helt sikkert om du er gravid eller ej, og hjælpe dig til at få en abort.

mvh dova

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 18-05-07 07:05

Her er et godt sted hvor du kan få hjælp hvis du bor i KBH. s kommune, ellers er din læge nok også en god at tale med om det.
http://www.sexogsamfund.dk/Default.aspx?ID=1219

Godkendelse af svar
Fra : lan-pigen

Dato : 18-05-07 12:23

Jeg prøver