/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
IE7 - alt går langsomt
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 601 gange
100 point
Dato : 17-05-07 22:21

Efter jeg har installeret IE7 er min maskine, som eller er kraftig nok, gået helt i stå. Klikker man f.eks. på en mail i Outlook, går der adskillige sekunder før indholdet kommer frem. Bare det at starte/slukke maskinen tager 100 år. Er der andre der har erfaring med dette eller lignende?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-05-07 22:25
Kommentar
Fra : mystik

Dato : 17-05-07 22:35

Hmm...selvom IE7 io grunden ikke burde tage spyware og virus med sig, så prøv alligevel at tjekke den med spybot og AVG antivirus.

Eller prøv at køre systemgendannelse og se, om det hele så "virker" igen - og derefter installere IE7 på ny. Eller geninstaller før du hwnter IE7 igen...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-05-07 01:40

Lad være med Ie 7. Dett giver kun problemer og ingen væsentlige fordele.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 18-05-07 08:15

transor -> Sludder! Hvad er det for 'problemer' du taler om? ..og der er mange fordele i IE7 i forhold til 6'eren. Jeg nævner i flæng; Søgefelt indbygget i browseren, RSS understøttelse ..herunder newsreader, pop-up blocker, phisingfilter, bedre rendering af hjemmesider, faneblade...

Jeg gentager som sidst du kom med dette postulat:

Jeg har brugt IE7 i over et år ...lige siden første Beta release ..og har aldrig haft nævneværdige problemer med den ..hverken med Beta1, Beta2 eller RC (Release Candidate) ..og da slet ikke med den færdige (final) version!

Faktisk renderer IE7 i langt højere grad CSS i ovensstemmelse med standarden end IE6.

IE7 afvikler ligeledes Javascript hurtigere end selv Firefox.

En hastighedsnedsættelse ifbm. installation af IE7 skyldes ikke browseren, men snarere andre 'ting' i operativsystemet.

Prøv at rense din registreringsdatabase med dette program: http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html

Hjælper dette ikke på hastigheden? ..så prøv at lægge denne fil på dit skrivebord:

http://www.cssboxing.com/temp/IERegFix.bat

Genstart i fejlsikret tilstand ..tryk F8 ved opstart efter BIOS, men FØR Windows loader.

Kør en diskoprydning:

Start->Programmer->tilbehør->systemværktøjer->diskoprydning ..sæt flueben ved alle punkter i vinduet og vælg fanen; Flere indstillinger og under sidste afsnit: Systemgendannelse ..tryk [Ryd op...] Tryk derefter på [Ok]

Kør en diskfragmentering samme steds:

Start->Programmer->tilbehør->systemværktøjer->Diskfragmentering

Når dette er gjort, kør så bat filen på skrivebordet (..det tager et stykke tid, så vær tålmodig).

Når batfilen er færdig med køre, så genstarter du normalt.

Nu skulle der gerne være kommet mere fart over feltet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-07 12:46

Citat
Faktisk renderer IE7 i langt højere grad CSS i ovensstemmelse med standarden end IE6.

IE7 afvikler ligeledes Javascript hurtigere end selv Firefox.

En hastighedsnedsættelse ifbm. installation af IE7 skyldes ikke browseren, men snarere andre 'ting' i operativsystemet.

Det er nok LIGE DER problemerne opstår....

DU ser på IE7 på en anden måde end den "alm." bruger......

Hos mig fungerer den OGSÅ uhyggelig træg... Og "de andre ting" i operativsystemet anser jeg for vigtigere.....

Jeg har IE7 men bruger den kun af og til for at se forskellen på på den og Avant (som jeg normalt bruger) - og ja - ved godt den bygger på IE - men det er 6eren....

Komputeren bliver "renset" TOTALT mindst 1 gang om ugen - det har desværre intet hjulpet på det problem

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-05-07 12:57

Citat
Again we see that across just about every operation, IE 7 performs better than IE 6;

http://www.zimbra.com/blog/archives/2006/10/ie_7_a_better_b.html

Firefox (2'eren) vinder dog på en 'overall performance':

http://www.zimbra.com/blog/archives/2006/10/firefox_2_vs_ie_1.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-07 13:00

Tester hjælper jo ikke på MIN komputer

Jeg er da ligeglad om noboens fungerer bedre med IE7

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-05-07 13:02

Så er det nok i DIN computer 'hunden' ligger begravet. Næppe i naboens eller i IE7

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-05-07 13:04

Ps. Du kunne jo begynde med at afinstallere både Avant og IE6 ...FØR du udtaler dig om 7'eren

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-07 13:21

ALDRIG

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-05-07 18:40

helpmeifyoucan -> YESWECAN... men så bør du interessere dig en smule for dit eget spørgsmål

Har du prøvet den vejledning jeg gav ....før refi og jeg begyndte at debatere IE7's fortræffeligheder?

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 22-06-07 16:49

Tak for svaret molokyle.