/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Digital TV-dekoder virker ikke
Fra : vagn2901
Vist : 736 gange
500 point
Dato : 17-05-07 12:38

Vi har anskaffet en digital modtager til brug i vort sommerhus på Falster. Det er en Denver DVB-T købt hos Harald Nyborg. Selve installationen gik godt nok. Men jeg kunne ikke få fat i nogle signaler, uanset om jeg brugte automatisk søgning eller manuel søgning på frekvensen fra Vordingborgsenderen (kanal 66 MHz 834). Jeg fik melding om at signalstyrken kun var 95 %.
Hvad mon jeg gør galt? Er der nogen der har erfaring med det?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-05-07 12:51

Du får ingen signal og alligevel 95%, som er udmærket.
Hvordan hænger det sammen.
Juster antennen, se om de 95% kan stige til 100.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-05-07 12:54

Sendes signalerne horisontalt eller vertikalt?

Kommentar
Fra : vagn2901

Dato : 17-05-07 13:00

Signalet sendes vandret ifølge min frekvensoversigt.
TV2 signalerne går flot igennem og det har de altid gjort, så antennen kan vist ikke rettes bedre ind.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-05-07 13:02

Så forstår jeg ikke dit spørgsmål.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 260 point
Dato : 17-05-07 13:13

Forventer du flere programmer digitalt?
Sender vordingborg digitalt på andre kanaler?
Kanal 66 modtager du på en UHF antenne.
Kanaler på VHF kræver en tilsvarende antenne, der sendes
dog ikke digitalt endnu, mener jeg.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-05-07 14:08

Der sendes digitalt men på andre frekvenser end de analoge programmer naturligvis.

Visse antenneanlæg har pasbåndfiltre som hindrer at det digitale signal kommer igennem.

Prøv at fjerne det. Når man kan se TV2 fra en landantenne skal man også kunne modtage digitalt TV DR1, DR2 og TV2.

Prøv evt med en løs primitiv antenne direkte til modtageren.

Der skal ingen decoder være, De jordbaseede digitalsignaler er ikke kodet.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-05-07 14:33
Godkendelse af svar
Fra : vagn2901

Dato : 15-06-07 09:49

Tak for svaret Teil.