/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
TV - Undertekster hænger
Fra : nyfigen
Vist : 457 gange
130 point
Dato : 17-05-07 10:54

Jeg kører med alm. antenne på skorstenen, hvor jeg kan tage DR1, DR2 og TV2 plus noget svensk og lokal-TV, som jeg aldrig ser.
Efter at have anskaffet en stor fladskærm har jeg også anskaffet en MATSUI DVBT-box til 289 kr. (= jordbaseret digital TV), så jeg nu kan se DR1, DR2 og TV2 i en rigtig god kvalitet.

Det lille problem er, at underteksterne bliver hængende i lang tid, hvis der ikke kommer nye undertekster. F.eks. kan den sidste undertekst i en udsendelse blive vist i hele den næste udsendelse, hvis der ikke kommer en ny undertekst.

Problemet kan håndteres med den grønne SUBTITLE knap på MATSUI fjernbetjeningen, der togler undertekster til og fra, men kan det virkelig være meningen, at det er den eneste løsning? Er problemet specielt for MATSUI?

Venlig hilsen
nyfigen

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 130 point
Dato : 17-05-07 12:05

Jeg har ikke Matsui, men ser også digital TV via en Sony indbygget digital dekoder, og der har jeg ikke det beskrevne problem.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-05-07 14:12

Jeg tror det må være en programfejl i din matsui. Det er en bytter.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-07 23:27

Det behøver IKKE være en fejl (hos dig)....

Det kan være tekstmaskinen der viser teksten indtil der kommer en ny....

Det sker af og til også på bl.a. "tekstet for hørehæmmede"...

Slukker de ikke tekstmaskinen efter udsendelsen, står den sidste tekst til de næste gang skal sende noget...

Sker også jævnligt på udenlandske kanaler..... (mest tyske der sjældent tekster)

Godkendelse af svar
Fra : nyfigen

Dato : 20-05-07 19:17

Tak for svaret Bille1948.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-05-07 19:20

Tak for point nyfigen :)