/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
USB port
Fra : dr_dem
Vist : 1082 gange
200 point
Dato : 17-05-07 09:57

Kan en USB port sådan bare lige pludselig holde op med at virke og ikke finde enheden hvor computeren skriver Ukendt enhed og kan ikke finde driveren til denne enhed, jeg har 6 porte hvor 2 eller 3 ikke virker korekt er der en måde og rette op på dette?

dr.dem

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 17-05-07 10:14

Gå i enhedshåndtering og slet alt usb, genstart systemet og lad det finde driver automatisk.

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 17-05-07 10:29

God ide - ellers rens konnections ... f.eks. hvor det er en mobil du connect'er så kan det være støv i sammenfatningen der gør det svært at 'genkende enheden'

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 17-05-07 10:30

og altid godt at prøve at fjerne USB-tingen og sætte den i igen

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 17-05-07 10:42

hej
du må prøve at opatder windows.
Update vil selv installer sofware. Held og lykke
mvh
pk2dk99

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-05-07 11:03

Luk comp.
Prøv lige at pille dit USB grej ud
start comp
genstart comp
prøv så at sætte USB dimserne til en af gangen og lad den finde den.
Den kan godt blive "sur" hvis du hiver noget ud i kørende tilstand.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 17-05-07 11:18

Citat
Luk comp.
Prøv lige at pille dit USB grej ud
start comp
genstart comp
prøv så at sætte USB dimserne til en af gangen og lad den finde den.
Den kan godt blive "sur" hvis du hiver noget ud i kørende tilstand.

De 4 som sidder bag på computeren er faste og kan ikke pilles fra 2 sidder foran med ledninger til mortherbordet men det er min HP psc 2110 der giver problemer det er ligesomom den ødelægger portene

dr.dem

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-05-07 11:44

Hov hov det er dit grej som er sat til som skal pilles fra

HP skal installeres med CD
genstart
sæt HP til og nu kan den finde den rigtige driver.

Ps. XP elsker at finde en skod-driver når man sætter HP til.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 17-05-07 11:59

USB-enhed blev ikke genkendt
En afUSB-enhederne,der er tilsluttet denne computer fungerer ikke korrekt, og genkendes ikke af windows. Og det er lige meget hvad jeg sætte til kommer denne meddelse

dr.dem

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-05-07 12:03

Prøv at følge Peet49
Og så skal du måske lige installere programmer/drivere igen, bagefter.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 17-05-07 12:06

Tag din printer fra-slet printersoftware i tilføj/fjern programmer, installer printer og slut den ikke til, før systemet giver besked.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 17-05-07 17:14

Har så prøvet alt
Citat
Gå i enhedshåndtering og slet alt usb, genstart systemet og lad det finde driver automatisk.

Citat
God ide - ellers rens konnections ... f.eks. hvor det er en mobil du connect'er så kan det være støv i sammenfatningen der gør det svært at 'genkende enheden'
kontaktrens

Citat
og altid godt at prøve at fjerne USB-tingen og sætte den i igen

Citat
HP skal installeres med CD
genstart
sæt HP til og nu kan den finde den rigtige driver.
har fået gang i printer men det er gjort før og så meldte printeren fejl men den kører endnu
meeen der to porte som bare ikke vil tage imod noget somhelst en foran og en bagved
så det er nok noget i computeren der er galt

dr.dem

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 17-05-07 18:02

USB porte kan være lidt utilregnelige.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 17-05-07 18:48

Citat
USB porte kan være lidt utilregnelige.

ja men det er sket inden for 3 uger og puteren er knap 3 år gammel og de har virket perfekt før

dr.dem

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 17-05-07 19:15

kør en chkdsk /r på C:\

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 18-05-07 09:50

Har som skrevet før 6 USB porte og i Enhedshånteringen er det således
USB 2.0 Root Hub 6 porte tilgængelig

port 1 virker
USB-rodhub 2 porte tilgængelig sidder med ledning til motherB
port 2 virker ikke

port 1virker
USB-rodhub 2 porte tilgængelig sidder fast på motherB
port 2 virker

port 1 virker
USB-rodhub 2 porte tilgængelig sidder fast på motherB
port 2 virker ikke

Dem der ikke virker er der strøm på men der er ikke hul igennem til computeren og intet har hjulpet med alt det som jeg har prøvet.

dr.dem

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-05-07 10:12

Altså front USB som sidder med ledning på motherboard virker ikke.
Front enheden kan da være defekt (selvom den måske lyser)
Ledninger/stik kan have dårlig forbindelse
Er det et multistik (10 ben med et blændet) så kan det måske sidde et andet sted på motherboard.

Accepteret svar
Fra : Lorterøv

Modtaget 200 point
Dato : 18-05-07 18:46

Ved du vad kammerrat du skal slette lele lortet og ta på ferie og instaler igen om en månede

Godkendelse af svar
Fra : dr_dem

Dato : 18-05-07 18:51

Tak for svaret Lorterøv. Du er en guttermand du må være fra landet

dr.dem