/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
MS-Office - WORD
Fra : Frøen
Vist : 644 gange
20 point
Dato : 17-05-07 09:03

Hej,
Jeg er kommet til at slå en funktion til som jeg ikke ved hvad hedder og ikke kan slå fra. Det resulterer i at jeg får de små "p-lignende" tegn så snart jeg laver trykker "enter" og som viser når jeg har en mellemrum for meget imellem ordene.
Jeg bruger Office på mac

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 30 point
Dato : 17-05-07 09:26

Helt ud til højre på værktøjslinien - klik på - tilpas værktøjslinie.
Der finder du symbolet der generer dig. Klik på det. Der står
Vis/skjul

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-05-07 09:32

Set med office´s 2003 øjne

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 17-05-07 10:18

i din værktøjslinie er der nok et tegn som ligner et spejlvendt p med en streg ved siden af - prøv at trykke på det (det hedder "Vis/Skjul" og viser/skjuler mellemrum, linjeskift, sektionsskift o.s.v.)

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 17-05-07 10:22

Knappen har dette symbol: ¶

Tryk på den - og tegnene ¶ er væk...

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 17-05-07 10:26

De mærkelige tegn, som du altså kan slå til og fra med det "omvendte P" på formateringslinien (hos mig ligger det lige ved siden af zoom-vinduet i office 2000), er beregnet til bogtrykkere og andre, der har brug for at vide, hvor nøjagtigt linieskift, sideskift og andre "skjulte" tegn ligger. Men de er altså irrigerende for os andre.

Godkendelse af svar
Fra : Frøen

Dato : 17-05-07 10:57

Tak for svaret Teil.