/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvad er det for en lille en´
Fra : o.v.n.
Vist : 528 gange
15 point
Dato : 17-05-07 02:36

Fik såmænd lige lyst til at vise jer et billede, nu er de små ikke til at holde i vuggestuen mere, men er den lille ikke lige lovlig nærgående: http://peecee.dk/?id=46224
sætter kun 15 point på højkant og "svaret" accepteres ved lodtrækning

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 17-05-07 02:58

Det ser jo ud til at missen har det samme forhold til hunden, som vi har til vores sundhedssystem

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-05-07 03:36

Missen har da ubegrænset tillid, det er hunden som er skeptisk, eller har jeg misset noget

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 17-05-07 03:39

O.V.N. Nej, du har ret.... Missen har tillid...

Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-05-07 05:46

Kan den ligge i en ''hånd''

SÅ ER DET MIN....

Eller´s smid den videre

Min var mindre, da jeg fik min_MIS
http://img19.imagevenue.com/img.php?image=73810_BirteTove001_122_688lo.jpg

Accepteret svar
Fra : disken

Modtaget 15 point
Dato : 17-05-07 05:49

UPS___
igen noget fis fra msn/ disken...

Ikke min MISSEKAT.

Skal vi bytte.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-05-07 05:50

SORRY..

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-05-07 08:18

Happy go lucky.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-05-07 09:01

Jep, det kaldes: Mistillid

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-05-07 10:38

Sikke da en søøøøøjjjeee lille bissebabykat

og den er slet ikke bange for den store stygge hund

Og hunden ser allerede betænkelig ud....fordi den ved, at selv sådan et bette myr af en kat, kan være halvfarlig med de indbyggede knive i tæerne og det ved bissekatten også

mvh dova

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-05-07 11:08

Det er da tydeligt at de er i tvivl om det er en hundeloppe eller en katteloppe som sidder på hundens pote.

Ps. Kan ses ved kraftig forstørrelse.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-05-07 11:48

Jeg synes også det var et sjovt billede, med den lille kat som vil ud i verden og opdage alt det nye, hunden er helt klart betænkelig, der er nemlig 3 af slagsen

Kommentar
Fra : join

Dato : 17-05-07 13:56

Hej o.v.n.

Tillykke med din lille familie – Og hele 3 af de nye....

Ja - ”Hvad er det for en lille en´”

- det tror jeg du har taget lige på kornet!!!

Hund og kat kan nemlig saktens gå sammen, MEN er fra naturens side ikke benådiget med et fælles KROPSSPROG; det skal tillæres/ indlæres /erfares!! Derfor tror jeg, at hund er uforstående / forundret overfor, hvordan signalerne fra killing skal læses/tolkes.

Hund tænker formentlig: Hvad siger killing og hvordan skal jeg svare! Hvad kan jeg komme til at gøre forkert, kan 'den' gå i stykker?? Mit gæt er, at dette er hunds første møde med killinger (altså ikke dine killinger, men fænomenet/ begrebet killinger); kan jeg have ret i, at hund ikke har kendt andre killinger end dette kuld??

Jeg tror ikke at killing er for nærgående, men hund er simpelthen i tvivl om hvad han skal stille op. Måske skal hund også til at finde ud af dét med...: Nu plejer jeg at være farmands-hund, men nu skal jeg muligvis til at være ONKEL-hund; og er det noget jeg gidder ?? Og HVORDAN skal jeg gøre for at være en dygtig/ god onkel-hund. Og nøglen til hvordan er i høj grad en farmand sidder med - like it or not!

Ikke alle voksne hunde gidder at være LEGE-SYG-hund! Nogle gidder kun at være lege-syg når det er farmand der smidder pind! Ikke alle voksne hunde gidder at lege hvalpe-agtigt med hvalp/ungdyr/killinger. Det er ligesom med os mennesker - ikke alle voksne bevarer deres barnesind !! Men nogle individer er helt parat til at udvide repertoiret, men har muligvis brug for lidt hjælp til hvordan !! (Nogle fx. snakker for meget - so help me good! )

Hund og kat spiller op til leg på hver deres forskellige måde! Du kunne forsøgsvis lege lidt med killing medens hund ser på. (Universal sproget = handling). Så kan hund få tanken: 'nååå, det er lege den lægger op til'. Og.. 'nååå, det er sådanne killing leger.' Vær opmærksom på at hund ikke må blive jaloux - du må ikke OVERSE hund og lege med killing - ros og klap hund, og få hund til at føle, at han fortsat u-betinget-stadig er farmands-bedste-hund og farmands vigtig hjælper til at 'ordne' denne lille ”frækkert”killing. Endelig ros og klap hund, når han er go' med killing.

Hvis killing bidder og river for meget, kan du saktens indlære killing (lidt efter lidt) at dosere, hvis du siger av, av, av... Det gør killinger og ander individer jo også indbyrdes livet lang.. Respekt og kærlighed hænger nøje sammen med viden om egne og andres grænser og smerter. Det er måske netop problemet med hakke-kyllinger, der gror op uden voksen-individers adfærdsregulerende indvirkning.

Lidt ligesom når det er menneske-småbørn, som familien forøges med, er det vigtigt at far og mor ikke overser storesøskende til fordel for baby, men inddrager store-søskende som mor og fars vigtigt og betydningsfulde hjælper til denne lille nye. Det skal forbindes med præstige-forøgelse, at tage sig omsorgsfuldt / ordenligt af den lille nye, og ikke præstige-tab - fordi nu bliver man overset!! Ellers kan det afføde frygtelige jalouxi. Også hos hunde!! Også hos katte !!

Jeg tror at hund er helt med på, at killing er et ungdyr, og det plejer at afføde overbærenhed hos det ældre og voksne individ /dyr.

Hvis du hjælper hund, til at blive en dygtig onkel hund overfor disse nye familiemedlemmer, er der go' chance for, at I alle kan leve lykkeligt til jeres dages ende !! Og måtte det gå så vel.

(Nejjjj, hvor jeg snakker!!!) (sorry!!)

Fortsat go dag

hilsen join

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-05-07 14:04

Citat
Nejjjj, hvor jeg snakker!!!)
og jo du har ret, hunden er kun 9mdr. og har kun set killingerne over kanten på papkassen, hvor de indtil nu har opholdt sig, at de kravler over kanten og vil lege, deeet er lige noget man skal vænne sig til, under opsyn selvfølgelig

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 17-05-07 14:09

NÅRHHHHHH altså..hvor er de bare søde, man får helt kriller i maven

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 17-05-07 20:19

Ej hvor godt et billede, super godt

Jeg har selv bestilt hund, får en i næste kuld, glæder mig bare sådan til en lille hvalp på 8 uger, dyr kan bare være så dejlige

- Anden

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-05-07 00:22

Som lovet blev der trukket lod om indkomne indlæg, og det blev et af disken´s indlæg som sejrede, selv om jeg ikke kan se missen på hans billede (mon det er det ikke synlige som er spændende )
Tak for indlæg til alle, jeg syntes nemmerlig det er et billede som fortjener at blive vist frem