/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Pumpe til havevanding
Fra : Thomas.Haugaard
Vist : 7162 gange
200 point
Dato : 16-05-07 23:46

Har en brønd hvor vandspejlet aldrig kommer under 2 m under jordoverflade.

Jeg er nu på udkig efter en god pumpe til at klare havevandingen med.

Har ingen forstand på pumper så jeg aner ikke hvad jeg skal kigge efter samt i hvilket pris niveau sådanne pumper ligger.

Gode råd modtages gerne ligesom uddybende gerne gives

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 17-05-07 00:09
Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 210 point
Dato : 17-05-07 00:39

Du skal ikke nøjes med en pumpe, men køb dit eget lille vandværk for 599 kr. den passer sig selv og leverer konstant tryk: http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=5893&n=30100

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 17-05-07 08:45

o.v.n. har ret, en alm pumpe er en dårlig løsning. Et husvandværk er det rette, har selv en af mærket Gude uden trykbeholder men med tryk regulator. Der er mange typer i bygemarkederne.

Kommentar
Fra : jej123

Dato : 17-05-07 09:52

en dykpumpe kunne også være en mulighed, fryser ikke om vinteren

her er en par muligheder for køb

http://www.pumpesalg.dk/1/8109/976/dykpumper-afgang-i-bunden.html

http://nettobuild.dk/shop/dykpumper-571c1.html?gclid=CK6t3pbclIwCFQrlQgod-F56hA

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 17-05-07 11:00

en dykpumpe kan ikke bruges til havevanding, den leverer ikke nok tryk. Et husmandsværk der står ovenpå brønden tager man ind om vinteren.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-05-07 15:47

Harald Nyborg har et par modeller selvsøgende pumper en 0,4 hp til ca 250,- eller en 0,7 til ca 400,- den lille leverer som en vandhanei halvtomme den store i trekvarttomme
Mvh Sune

Godkendelse af svar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 20-05-07 11:45

Tak for svaret o.v.n.. Vil gå på jagt efter et driftsikkert husvandværk. Har ikke noget imod at betale for kvalitet så jeg vil se hvad jeg kan finde

VH

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-05-07 12:00

Selv tak lige nu er det vel ikke nødvendig at vande, men det kan hurtig komme