/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
flyttefra en pc til en anden??
Fra : solling
Vist : 628 gange
89 point
Dato : 16-05-07 21:44

hej hej håber at der er nogle af jer der kan hjælpe en fattig studerende
jeg har for ca 2 år siden købt en brugt bærbar fra et firma hvor officepakken var installeret... pc´en er til kirkegården men jeg vil meget gerne flytte officepakken til min spritnye bærbar hvor jeg kun har work, da jeg ikke har råd til at købe en ny officepakke.....kan det ikke lade sig gøre??? det er en lovlig pakke der ligger på den gamle pc...altså med licens eller hvad det hedder (hmm som i nok kan høre så har jeg ikke meget forstand på det her ... men jeg har ikke nogen cd eller noget på det, kun det der mærke i bundn på pc ´en... men altså kan jeg flytte pakken til min nye pc og i så fald hvordan.....
mvh line

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-05-07 21:49

Den er installeret på den gamle comp, og kan ikke flyttes.

Ps. af ren nysgerrighed så er det vel ikke en Compaq Armada E500 for jeg mangler en reservedel.

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 99 point
Dato : 16-05-07 21:52

Hej Line
Jeg vil ikke anbefale dig at "flytte" andet end dine data (gemte filer), man kan nemlig ikke "bare" lige flytte Office-pakken.
Mit bedste råd er at du snakker med en af dine medstuderene og "låner" en "backup" af MS-Office.
Et andet... og godt alternativ (gratis) er OpenOffice - se:
http://da.openoffice.org/index.html

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-07 21:53

Citat
jeg har for ca 2 år siden købt en brugt bærbar fra et firma hvor officepakken var installeret

Ulovligt salg hvis ikke CD følger med

Citat
det er en lovlig pakke der ligger på den gamle pc...altså med licens eller hvad det hedder

Kun hvis CDen var med.....

Kommentar
Fra : solling

Dato : 16-05-07 22:01

uha uha jeg kan se at jeg har købt noget ulovligt..... men efter en tur rundt på nettet er jeg da også klar på openoffice.....lyder som et godt alternativ til microsofts horrible priser..... hmmm er der powerpoint i den ???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-07 22:10

Næh....

Men noget tilsvarende....

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-05-07 22:15

Refi... alt i OpenOffice er "tilsvarende" og kompatibel med MS-Office (dog ikke 2007 udgaven, men det kommer nok). Det eneste der mangler er e-mail og internetbrowser, hvilket jo medfølger i Windows-stryesystemet... men der er jo andre alternativer til disse bla. Firefox osv.
Alt i alt er OpenOffice et godt... og gratis alternativ til MS-Officepakken

Kommentar
Fra : disken

Dato : 16-05-07 22:36

Intet er mere ULOVLIGT, end du SELV __ kan gøre det.

Og TROR linket kommer fra selv samme personer,
der siger DET MÅ`s DU IKKE...

Eller´s har jeg programmet, der KOPIère, en disk
til en anden, men prøv LIGE AT under TIPS.

Kan DU ikke finde programmet, SOM ER FREEWARE,
så smid en PM til mig, og du har det med posten.

Når jeg sætter stikket i en DISK/ flytbar.......

OG SÅ KAN JEG IKKE LÆSE MERE....
OFFICE 02/03/07

Øhhh

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-07 22:41

Citat
Refi... alt i OpenOffice er "tilsvarende"

Det behøver du da ikke fortælle mig.....

Det var ikke det der blev spurgt om

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 16-05-07 23:43

Nogle bærbare, der er præinstalleret, er det sådan at man selv skal / kan brænde skiverne ud...

så de kan brænes ud og bruges på en ny PC...

og ellers som nævt er der ikke noget galt i at låne en skive og bruge egen licens til den....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-05-07 00:56

Altså - hvis computeren har en licens så må samme computer også bruge installere programmet.
Firmacomputere har fælles licens til mange computere, og de må godt sælges til medarbejdere eller lign.....................lovligt. Det er jo computeren som har licens.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 17-05-07 13:42

Start din Word, Klik på hjælp, klik på 'Om Microsoft Word. Skriv produktnøglen ned.
Lån en office CD, ved en medstuderende (husk, det skal være samme version), installer office, og brug produktnøglen du før skrev ned. Det er fuldt lovlig da Office pakken ikke sælges som OEM-version (Kun til en maskine licens) så vidt jeg ved.

Godkendelse af svar
Fra : solling

Dato : 20-05-07 20:18

Tak for svaret CLAN.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-05-07 20:22

Velbekomme... og takker for points
Fortsat god søndag