/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Maven bevæger sig :o)
Fra : kissan
Vist : 801 gange
200 point
Dato : 16-05-07 18:47

Se,vi har en kat der er gravid og jeg er lidt i tvivl om hvor langt den er henne.Nu står vi jo og skal i sommerhus imens det pusler rundt i maven på den.
Kan vi tage den med/skal vi blive hjemme/risikerer vi en fødsel undervejs osv osv !!!!
Har ikke tid til at surfe rundt på nettet så håber på svar fra en katteexpert
PS..Har haft kat før men aldrig en gravid

KISSAN

Kommentar
Fra : disken

Dato : 16-05-07 19:04

VELKOMMEN TILBAGE....

Kommentar
Fra : disken

Dato : 16-05-07 19:07

Hvis den kan LIDE dig/ familien, så skal den
NOK KOMME tilbage med _ resten af sin familie.

Ellers ville jeg lade den komme på ferie, hos en bekendt,
der LIGE kan se efter, hvad der sker.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 16-05-07 19:10

Men husk, DET er stor omvending for katten.

Både at lige_ at skal på ferie, og så få misse unger.
Så personligt, ville jeg ikke tage den med,
andre steder, END den er vant til.

Og husk at se om der er lokal Dyrlæge, i tilfælde af ???

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 16-05-07 19:19

Hej Kissan - som disken siger: Velkommen tilbage!

Hvis I plejer at have missen med i sommerhuset, så synes jeg I skal tage hende med!

Lav en dejlig blød fødekasse til hende, vis hende hvor den står - sæt hende op i den. Derefter skal I ikke undre jer hvis hun overhovedet ikke viser interesse for kassen...

En af gangene vi ventede killinger, havde vi lavet en lækker kasse til den vordende missemor - en papkasse med blødt tæppe i - vi satte missen op i kassen (vi brugte Baldriandråber for at lokke hende til at blive der lidt). Da den bedste dunst af Baldrian havde fortaget sig, hoppede hun ud af kassen og ignorerede den resten af graviditeten MEN - den dag hun fødte de små, kom hun allerede om morgenen og lagde sig til rette i kassen, ved middagstid var killingerne født.

Selvom missemor er førstegangsfødende, er det helt almindeligt at hun, pr. instinkt, ved hvad hun skal gøre og gør det! Kun sjældent behøver de mennesker til hjælp.

Hvis I IKKE plejer at have missen med i sommerhuset, jamen så tror jeg at jeg ville blive hjemme så hun kan føde i sine vante og trygge omgivelser - måske er jeg pjattet men det ville jeg gøre. Jeg ville sørge for trygge omgivelser MEN - jeg er ikke i tvivl om at missemor nok skal klare ærterne - uanset hvor hun befinder sig. Hvis det kun drejer sig om en weekend I skal i sommerhus, så er der jo den mulighed at I kunne bede en nabo om at være vågekone - eller i hvert fald lige kigge ind til missen og så kunne naboen måske kontakte Jer hvis fødslen går i gang. Det KAN nemlig ske at der støder komplikationer til udnervejs, og så skal man jo have dyrlægehjælp - men oftest går det heldigvis godt.

Rigtig rigtig meget lykke og held med det hele Kissan, vi har haft mange killinger her og det er lige sjovt, dejligt og hyggeligt HVER gang - endda osse når de begynder at hænge i gardinerne og man skal til at opdrage på dem
Forresten - vi 'opdrager' altid vores misser med en vandforstøver og det er altid gået rigtig godt

Held og lykke!

Mjauuuuuw fra Dorthe - moar til to dejlige pigemisser

Kommentar
Fra : disken

Dato : 16-05-07 19:39

Citat
Forresten - vi 'opdrager' altid vores misser med en vandforstøver og det er altid gået rigtig godt

Øhh, hvodden er det NU, MAN ? opdrager en kat.

Den eneste der til sidst, finder ud af - AT DET MÅ DU IKKE.
Er da ham/ hende, der forsøger at OPDRAGE en kat.
Katte kan vænne sig til ALT, næsten.

Har selv hAft en ''vandkanon'' for at holde naboéns katte væk,
og til tider , KAN DE LIDE VAND, DER MÅ VÆRE LANGT MELLEM VAND.
Men det virker en kort periode, OG ikke mere...

Og lad dog dyr være- dyr.
ellers skal man ikke holde dem, hvis man er bange for potteplanter
og andet, der bare skal undersøges,,,
min kat væltede et helt skab med rimeligt ?? DYRT porcelæn,
men om den fik skældud, ?? hvorfor,
den har JO adgang til det, og de mus hun tager med hjem og glemmer
at jagte____videre på.
Og så kommer der pludselig - BARE en lækker-bisken bag tallerken-rækken
SGU DA TIL AT GRINE AF... ikke græde....
Og så går den vilde muse ???
med mig som et LIG, hvem smed en bombe.

Men nu har jeg så anskaffet mig et par musefælder.
De larMer ikke så meget, men katten kommer ind til
mig med DET HELE, i munden, har du set, jeg FANGEDE SGU MUSEN
+ fælden...

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 16-05-07 19:48

Tak for jeres velkomst hilsen ,er også glad for at "se" jer igen.Havde brug for fred et stykke
tid(ikke altid sjovt at være en A)
Ja,jeg tror i har ret i at blive hjemme Det er jo 4 dage vi skal være væk
vi må nok lige tag en extra snak om det!!!!En ting mere.
Jeg kan jo se det pusler derinde,så hvor langt Kan hun være hende????
Knus fra Kissan

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 16-05-07 19:52

- hvor er du sød Disken

Ja, jeg er dælme osse vild med vores misser - når vi opdrager dem, er det såmænd mest for deres egen skyld, så længe de er små er det sååå hyggeligt at de vandrer rundt på borde osv. MEN - når de så bliver store, så må de jo ikke! Svært at være en lille missekat når der bliver sendt uens signaler fra sine mennesker.

Det er næsten som med børn -så længe de er små er det sjovt når de slynger om sig med malplacerede bandeord (f.eks. hvad er sgu klokken) - men når de så bliver lidt større, så er bandeord forbudt - svært at være barn når der udsendes forskellige signaler fra de voksne?

Knus

Kommentar
Fra : disken

Dato : 16-05-07 21:09

Citat
hvor er du sød Disken

HVA FA____skal katten/ne nu have skyld for----IGEN

Eller var den bare til mig.
og så gik min kat, kunne ikke lide, at jeg skrev, på
tangenterne, istedet for at give hende TÆSK...

Tror vores kæledyr har det FOR GODT...

Men man kan JO aldrig vide___ELLER.

_________________
OG DENNE ER IKKE TIL DIG **kissan**

MEN HVERT år, VED DENNE SOMMERTID,
KOMMER DER ALTID EN KAT:::: HVORFRA_????

AFLIV KATTE_ DU IKKE VIL HAVE MED HJEM I SENGEN.
DET ER synd FOR DYRET, DER IKKE ER OPVOKSET
MED ET SÅKALDT dræber_instinkt,
DE OVERLEVER IKKE, OG LIDER EN død //
TILVÆRELSE.

MEN GÅ TIL EN DYRELÆGE________________

ALDRIG GØR DET SELV....
MEDMINDRE DU ER JÆGER, ELLER HAR EN
DERTIL INDRETTET_________KANON.

Min kat skulle have haft turen i den lokale Å. FØJ
Som en 8 ugers møgkat.
Men den kan SGU heller ikke ÆDE alle de mus den kommer med.
S
Men lærte den at knække nakken på en mus___
IKKE SPØRG.

-----------------------------------------------
Og så må man gerne pisse på mig IGEN...

Og den var til spørger...

Kommentar
Fra : disken

Dato : 16-05-07 21:11

UPS.

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 16-05-07 21:19

Det er bare helt iorden Disk!!
Katte er deres egen og det er en af de ting jeg godt kan li ved dem.(er selv en af dem )
MEN hvor langt henne kan den værre når de små spræller rundt derinde så det kan SES

Kommentar
Fra : disken

Dato : 16-05-07 21:47

Sikkert IKKE lige til 4 dage,,,,et helt fremmet sted...
Tænk på, at katte/ n først lige skal vænne sig
til området, og kunne finde hjem, uden DU skla ud med
lys og lampe + kattemad.
+
Plus den er skræmt og gravid, tænk hvis den
blev jagtet af ''naboéns'' //møgkat//
og gav sig til at lægge killinger,
og når det er FØRSTE gang...
NEj...
Men nu er jeg SGU også__kun en af dem,
der jager damer....SORRY
Ville ikke gøre det, når det kun er 4 dage.

KAN DU HAVE DET godt, og håber DU også får lidt fred...
I samme tidrum..altså...

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 16-05-07 21:53

Kissan - missen går drægtig i 52 dage, hvis den ellers gør som 'Efter bogen' - jeg må sige at - var jeg dig, så ville jeg nu liiige en smut forbi en dyrlæge og lige få et tjek af missemor - bare for en sikkerheds skyld

Disken - som sædvanlig kan jeg ikke rigtig hitte ud af hvad du skriver men jeg håber bestemt ikke du tror/mener at jeg 'pissede' på dig, i det jeg skrev?
Det var skam venligt ment - ud af alt det du får hekket ned på tastaturet, kan vi jo allesammen se hvor højt du elsker din dejlige kat - og dét er rart at opleve
Så - intet 'pisseri' til dig fra mig

Knus igen

Accepteret svar
Fra : vil.du

Modtaget 200 point
Dato : 16-05-07 21:56

PS - jeg har haft drægtige misser flere gange og jeg må nok sige at - når du ligefrem kan se at de små ligger og bevæger sig derinde, så må hun da være et godt stykke henne i graviditeten, jeg synes ikke vi har set bevægelser før til aller sidst omend vi skam har prøvet

Hvor er det dejligt og spændende *suk*

Kommentar
Fra : disken

Dato : 16-05-07 22:06

vil_du...........
Øhh

Tror såmænd/ K !??? = du BARE skrev ? '

AT JEG VAR SØD____takker for den bemærkning.

Og jeg er KÆLEN, og drikker >SØDMÆLK<
hvilket min misser IKKE får, men den DYRE kattemælk, 14,50-
PR Wiska´s.

Eller´s er det sikkert en anden form for Whyskie_
jeg ikke engang kan skrive til/* om

Hæ...

Kommentar
Fra : disken

Dato : 16-05-07 22:08

Citat
Eller´s er det sikkert en anden form for Whyskie_
jeg ikke engang kan skrive til/* om

Jeg drikker __ALTSÅ Ikkkkk...

Kommentar
Fra : disken

Dato : 16-05-07 22:10

Stakkels KISSAN, der skal dette.

SORRY...

Trækker mig...

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 16-05-07 22:44

Vi blev enig om at blive hjemme,så er der fred over det.
Takker mange gang jer begge to !!I har jo prøvet det ik
Og selv om det ikke var meningen med små killinger,så glæder jeg mig

disken,pas nu på dig selv(og det sku kom fra mig)

Godnat begge to og i hører fra mig når det er SKET
Kærlig hilsen fra KISSAN

Godkendelse af svar
Fra : kissan

Dato : 16-05-07 22:49

Tak for svaret vil.du.
Og en god sommer fra os og "misserne" til dig og dine.
Kissan

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 16-05-07 22:58

Hej Kissan.

Hvor er det en fin beslutning

Selvtak og JA - vi må høre om de små og den nybagte missemor, når det et sket

Venlig hilsen Dorthe.

Og ja - Disk, pas nu på dig selv!

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 09-06-07 02:10

Hej igen!!!
Ja,vi fik så 3 små for 2 uger siden!!
Overraskelsen var stor da der først kom en hvid,så en grå,og en hvid igen
Nu er de jo blevet 15 dage gammel og meget klart 1/2 siameserkatte(jeg har haft en blåm.)Moren er sort som natten og en helt almindelig dejlig huskat.
Nu blir det så spændende om der er nogen der vil have de to hvide.Den lille grå
med de lyseblå øjne er jeg nok nødt til at beholde for mig selv
Det var en oplevelse ude lige at være med til den fødsel skulle jeg hilse og sige fra mig selv
Knus og godnat

Kommentar
Fra : nemifan

Dato : 05-10-07 19:13

det kommer an på hvor lang tid i bliver der. hvis en kat skal et nyt sted hen, skal den være der i MINDST 20 dage ellers bliver den for stresset.... så ved i det håber jeg kunne hjælpe:)