/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Utæt afløb
Fra : Dieter
Vist : 1044 gange
100 point
Dato : 16-05-07 18:18

Jeg har en ældgammel rustfri stålvask hvortil der ikke længere finde passende afløbsfittings.
Jeg har flikket noget sammen men der er en lille utæthed. Jeg har p.t. en spand stående nedenunder.
Jeg efterlyser en tætningsmasse som er flydende, kan hældes ned i afløbet og sætter sig i utæthenden.
Urealistisk ? - måske ! hvem ved.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 16-05-07 18:24

jeg kender ikke sådan en tætningsmasse, hvad med plastic padding?

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 60 point
Dato : 16-05-07 18:29

Silicone

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-05-07 18:31

Der findes fleksible gummiringe og bøsninger til samme formål. De kan få alt til at passe.

Der findes /fandtes også sanitets masse som kunne presses ind i afløbet omkring en vilkårlig ( mindre ) studs på en afløbsvask. Det havde det med at synke ned . så jeg synes ikke massen er så god som de bløde gummidimser.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 16-05-07 18:35

Nå ja der findes en siliconelim som bruges til at bygge akvarier af, den er ikke flydende

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 16-05-07 18:38

hvad med at købe en ny vask. et vidundermiddel som det du efterlyser, koster sikkert mere end en ny vask. og så er alle dine problemer pist væk. eller kig i den blå avis. der kan du også finde en nyere brugt vask for en rimelig penge.

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 16-05-07 18:58

Tak for svaret Teil.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-05-07 19:00

Velbekomme