/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Coverbillede i Media Player
Fra : johnroskilde
Vist : 3615 gange
100 point
Dato : 16-05-07 15:01

Hej
Jeg er ikke helt klar over, hvor jeg skal skrive dette indlæg, men håber på held her. Jeg bruger Windows Media Player som musikafspiller. På mange af de albums jeg spioller kommer der en kedelig grå rude, hvor der står: "Indsæt coverbillede her" . Det vil jeg også meget gerne, men kan ikke finde ud af det. Der kommer automatisk et billede af coveret fra CD'en på de fleste, men på mange er det af en eller anden grund ikke med!? Det hjælper heller ikke altid, hvis jeg prøver med "Søg efter albumoplysninger" . Så spørgsmålet er om der er nogen der ved, hvordan man indsætter et billede event. hentet fra nettet ind i "det kedelige grå felt"?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 16-05-07 16:16

Gå på Google > billeder og skriv i søgefelt den kunstner/album du skal bruge. Når du finder det rigtige cover, højre klik og kopier... derefter klikker du på den mappe hvor du vil placere dit cover foto, højre klik og sæt ind...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-05-07 18:45

Rigtigt!

MEN billedet SKAL være i JPG-format og du skal omdøbe det til at hedde FOLDER.JPG.

Billedet er muligvis for lille eller for stort til at kunne vises ordentligt i WMP men så må du lige ind i dit billedbehandlings-program og skalere det op eller ned så det kommer til at passe.

Kommentar
Fra : farmerib2

Dato : 17-05-07 15:07

Er du så sikker på det... Mener bare billedet skal tilknyttes i ID3 taget....

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-05-07 15:35

Hvis filen hedder Folder.jpg bliver den vist UDEN videre når den ligger i den rigtige mappe.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-06-07 20:25

HALLO John ! Er du der?