/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Andelsbolig køb
Fra : Popcorn123
Vist : 417 gange
30 point
Dato : 15-05-07 19:54

Hvor meget skal man have til rådighed penge mæssigt for at købe andelsbolig..?

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 15-05-07 20:37

Det kommer an på prisen, og hvad din bank vil låne dig.

Kommentar
Fra : Popcorn123

Dato : 15-05-07 20:40

Vi har danske bank. Men har et banklån/billån på i alt 250000. Og andelsboligen koster 370000 kr.. Det var hvad med skulle have pr. mdr..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-05-07 21:26

Tal du med din bank om det. Banken kan fortælle dig hvad det vil koste om måneden, hvis de vil låne dig penge.

Det kommer jo også an på din indtægt.

Kommentar
Fra : mulleni

Dato : 15-05-07 22:21

som hovedregl kan man tage sin årsindtægt gange med 3.. dette må man have i gæld..

en anden hovedregl er at man alene skal regne ca. 4000 kr. til sig selv mdr, par ca 6500 kr.

par med børn 9000 kr.

Her i er der ikke medregnet benzin/disel til bil...
Men det sikreste er at tale med banken..

Kommentar
Fra : Thorendal

Dato : 15-05-07 22:58

Med ejede boliger siger man vist, at man skal kunne lægge 1/3 af sin bruttoindkomst (eks. pension) i husleje for at man har råd til at bo der. Den sum skal så dække husleje og boliglån.
Det er jo ikke det samme som at banken beregner rådighedsbeløb på samme måde som en selv.

Man kan optage lån på 80% af købsprisen til finansering af andelen. I ejer boliger er det i udgangspunktet 100%. Om banken vil låne dig den sum afhænger af om de får sikkerhed i lejligheden.