/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
IRLAND
Fra : sanne36
Vist : 861 gange
15 point
Dato : 15-05-07 19:13

Er der nogen der har prøvet irland på mc? gode råd og "must see" derovre? Har sat ca 14 dage af her i juni....

Accepteret svar
Fra : supertorsdag

Modtaget 25 point
Dato : 15-05-07 19:21

Du skal lige være opmærksom på at vejene derovre er ikke helt i bedste stand. Specielt allerede når du kommer ca 40-50km væk fra Dublin. Belægningen er dårlig og de kan være snævre, og Irerne kører som et brækket ben.. PS: Har boet i Irland 5 år

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 16-05-07 07:07

Husk det blå (EU) sygesikringsbevis (ikke det normale gule, som vi plejer at bruge). Det kræver de, bla. i Irland, ved sygdom eller tilskadekomst.

Læste det lige på teksttv (DR1)

MVH

Kommentar
Fra : sødprinsesse

Dato : 16-05-07 08:02

Hej!

Jeg har stadig turen rundt i Irland på mc tilgode, men jeg var der ovre for første gang sidste år, og må sige at jeg glæder mig helt vildt til jeg engang kommer der over igen.
Nu ved jeg ikke hvor meget du ved om det der ovre, men der er utrolig mange B&B, vi var med nogle venner der ovre, som tidligere har lejet bil og kørt kysterne tynde der ovre. De fik en uforglemmelig tur - og med irernes venlige sind, kan det vist ikke gå helt galt. Nu var vi i London et par uger efter... og hold da op for en forskel. Så mærker man virkelig hvor dejligt et land Irland det er og hvor venligt sindede befolkningen er.
Jeg håber at du får en rigtig god tur!

Godkendelse af svar
Fra : sanne36

Dato : 17-06-07 19:54

Tak for svaret supertorsdag.