/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Luftgevær?
Fra : Nick10
Vist : 3666 gange
30 point
Dato : 15-05-07 17:32

Jeg og en kammerat ville gerne have et luftgevær
så vi kunne begynde og øve os til jagtprøve:D
men vores problem er hvilket det skal være?
Det skal bare være et hygge gevær og ikke for dyrt?
Nogle gode forslag?

Nick10

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 15-05-07 17:37

- de findes i alle prisklasser:

http://www.rodes.dk/Fritid/Luftgevaerer/

Kommentar
Fra : Nick10

Dato : 15-05-07 17:38

synes det er lige lidt for dyrt.
Det er jo trods alt kun hygge:D

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-05-07 17:45

http://lystfiskerhjornet.web.surftown.dk/oscommerce_st/catalog/product_info.php?cPath=56&products_id=80
Ovennævnte er nok fra Kina, men de er ikke så dårlige hvis de bliver behandlet godt, og aldrig efterlades med fjederen spændt.
http://www.billigbyggemarked.dk/product_info.php?cPath=59_183&products_id=3233&osCsid=e73f4d6489d895ac4befad36ee457811
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 15-05-07 18:05
Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 15-05-07 18:47

hvorfor ikke købe et luftgevær der kan bruges til noget. det er da sjovere at kunne skyde langt og præcist end bare at skyde med en ærtebøsse, der ikke kan ramme en ladeport på 50 m afstand.
jeg kan varmt anbefale en el gamo hunter. de fåes i mange prisklasser og størrelser, men en 440 er en god begynder-bøsse.
skal du have noget rigtig sjovt skal du op i en 1250 eller større. den har en mundingshastighed på knap 300 m/sek.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 15-05-07 19:33

De luftgeværer jeg har ejet har jeg altid opgraderet, ved at udtage fjederen og strække denne.

Kommentar
Fra : Nick10

Dato : 15-05-07 22:21

Hvor er det billigste sted at købe El Gamo Model Hunter 440?

Kommentar
Fra : Nick10

Dato : 15-05-07 22:56

hvad med en gamo shadow sport combo?

Accepteret svar
Fra : tornado

Modtaget 30 point
Dato : 27-07-07 23:09

Garmo luftgevær er om jeg må sige det noget lort. De har alt for meget rekyle, og dur ikke til montage af kikkertsigte, dette kommer af at de har for meget slør i hovedbolten, som vi kalder det i et jagtgevær. Jeg har prøvet at spænde et par dyre garmo geværer op i en skydebænk. de kan variere op til 7 cm på 50 mtr. og det er fuldkommen uaceptabel.
Køb et gevær til lufttryk. der er næsten ingen rekyle, og udgangshastigheden er næsten lige så stor som en salon riffel.

Godkendelse af svar
Fra : Nick10

Dato : 28-07-07 14:43

Tak for svaret tornado.