/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ctrl tast kan ikke markere
Fra : mogens6
Vist : 564 gange
100 point
Dato : 14-05-07 23:16

Hej Kandu brugere..

Dette er nok en meget svært spørgsmål! Har søgt på det på nettet og kan ikke finde noget som helst om det!

Min ctrl tast kan ikke markere flere muligheder i f.eks. søge formulare..?

Den åbner bare google min startside op, når jeg forsøger at markere mere end en ting i liste menuen.. Hvis jeg har åbnet 2 sider med explorer og holder ctrl tasten nede for at markere flere emner muligheder...Så sker der intet..Den nægter at markere..

ctrl tasten dur godt ved ctrl + n eller ved ctrl + enter eller ved ctrl + alt + del

Men virker altså ikke som enkelt markering og kan jo ikke bruge shift tasten da den markere alt...

Hvad er fejlen?

Men den er nok svær så håber der er nogle kvikke hoveder herinde!

Mogens

På forhånd tak hvis i kan knække fejlen?

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 14-05-07 23:30

Det skal lige slås HELT fast HVOR det er du har problemerne....

1: Hvilket operativsystem?
2: Er det "FILHÅNDTERINGEN" eller "INTERNET EXPLORER" der driller? Eller noget helt tredie?

- "explorer" er nemlig på engelsk filhåndteringen, hvorimod "internet explorer" jo er en webbrowser....

3: HVAD er det du prøver at markere? (i hvilken "liste menu" ? )

Kommentar
Fra : mogens6

Dato : 14-05-07 23:57

Operativsystem er: Windows xp pro med sp2 pakke og seneste opdateringer..

Og med explorer mener jeg "internet explorer 7" Den nyeste browser..

Med liste menu mener jeg i f.eks formularer på hjemmesider hvor man kan søge..

Et eksempel...F.eks hjemmesiden "dating.dk" ved søgekriterier kan der forekomme hvor mange steder i landet man ønsker at søge i en liste hvor man kan bruge "ctrl tasten" til at markere mere end et...F.eks markering af "Århus + østjylland + midtjylland osv via "ctrl tasten" Det kan jeg ikke!

Dvs at i liste menuer i hjemmesider formularer hvor man har muligheden for at vælge mere end et emne....

Det eneste som driller er "ctrl tasten" som ikke vil markere flere emner...

Intet andet!

f.eks.. Kan de give èn muligheden for at vælge hvilke interesser èn person har! Der kan jeg jo kun vælge den første da jeg ikke kan markere flere...Kun via "shift tasten" Men som sagt allerede så markere den jo alt!

Hvilken slags musik lytter du til?
eks:

pop
rock
indie
techno
osv

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 110 point
Dato : 15-05-07 00:05

Okay - se - jeg kunne jo godt have IE 7 stærkt mistænkt for at være ballademageren hvis det er et generelt problem.

Har du prøvet med en anden browser? Hvis du har Firefox installeret, er det let at checke.
http://www.mozilla.com/en-US/firefox/all.html

Kommentar
Fra : mogens6

Dato : 15-05-07 00:26

Hej Berpox

Ja du har fuldstændig ret..Der må være en eller anden bug i internet explorer dansk version som jeg har...Havde ikke installeret firefox så kunne ikke prøve af med den..Men lige nu skriver jeg dette i firefox...Min kammerat bruger også firefox meget..Det har jeg også gjort..Bare ikke lige fået den installeret igen..

Men du havde fuldstændig ret...Kan nu godt markere med ctrl tasten via firefox...Så må vi se om browser explorer snart får løst det problem?

Tusind TAK for svaret
Berpox

Godkendelse af svar
Fra : mogens6

Dato : 15-05-07 00:26

Tak for svaret berpox.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 15-05-07 00:36

Velbekomme - rart at kunne hjælpe