/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Alt til studioet
Fra : Iselou
Vist : 529 gange
65 point
Dato : 14-05-07 20:55

Hey!
Hvad skal man have for at åbne eget studio. Jeg er slet ikke parat til det så det er blot af nysgerrig interesse at jeg spørger. Tjo og så spørger jeg også fordi at jeg er meget interesseret i engang at kunne åbne mit eget meeeeeen der går nok noget tid endnu ;)

her tænker jeg på hvad man skal bruge?

Lys osv.
jeg vil også gerne vide hvad alting hedder på fotografsprog for det hedder nok noget andet end bare "lys"? ;P Vil nemlig gerne kunne slå det op på google og finde nogle priser :)

Skriv gerne punktopstillinger så jeg får det hele med ;)

På forhånd tak !

Mvh Iselou

Accepteret svar
Fra : gertfthomsen

Modtaget 42 point
Dato : 14-05-07 21:13

Hej Iselou

Det er der nok ikke et enkelt svar på:
to steder at starte:
Biblioteket! Fotobøger og fotoblade giver en række hints - og en masse billeder at se på med beskrivelse af, hvordan de er taget
www.fotokritik.dk - endnu flere billeder at se på, kommenteret og det hele - samt et diskussionsforum med masser af svar allerede og mulighed for at få svar på nye spørgsmål
Det er gratis at være med. Desværre kan du ikke se billederne lige nu, idet der er problemer med billeddatabasen, men der er håb om at den snart kommer op igen
MVH
Gert

Kommentar
Fra : Iselou

Dato : 14-05-07 21:18

gertfthomsen

Tak for din hjælp. Ja jeg bruger også fotokritik.dk rigtig meget, men jeg har bare ikke så meget forstand på hvad sådan et studio indeholder. Eller jeg ved hvad det indeholder. Men jeg finder nok ikke så meget af det jeg skal bruge hvis jeg bare skriver "lys til studio" inde i google :) jeg lader tråden stå åben lidt endnu i håb om at jeg kan få svar på hvad det nøjagtig er man skal bruge. Mange tak for dit råd ;)

Mvh Iselou

Kommentar
Fra : gertfthomsen

Dato : 14-05-07 21:38

Så var der den anden del af rådet: biblioteket - fotobøgerne behøves ikke at være nyeste årgang - nok snarere tvært imod!
MVH
Gert

Kommentar
Fra : Iselou

Dato : 14-05-07 21:43

gertfthomsen

Nårh ja, men det er svært at vide hvad jeg skal lede efter hvis jeg ikke ved hvad noget af det hedder, men jeg skal alligevel på biblioteket her en af nærmeste dage, så det vil jeg da kigge efter ;)

Mvh Iselou

Kommentar
Fra : Iselou

Dato : 14-05-07 21:49

Det lykkedes alligevel at finde det jeg ledte efter her www.hother.dk

gertfthomsen Du får selvfølgelig mine point :)

Mvh Iselou

Godkendelse af svar
Fra : Iselou

Dato : 14-05-07 21:49

Tak for svaret gertfthomsen.

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 15-05-07 11:17

Hejsa

Hvis du mangler lidt info og inspiration, så hent denne pdf-fil og læs den igennem: http://www.ryberg-it.dk/?download=Studio_Flash_Guide.pdf

Vh Claus

Kommentar
Fra : Iselou

Dato : 21-05-07 07:46

fluffyclaus

mange tak ! ;)