/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
nogle der goder tjekke denne?
Fra : troldenesdhb
Vist : 1147 gange
100 point
Dato : 14-05-07 18:35

er lidt i tivivl om 010 med winsok

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Norman\npm\bin\nvoy.exe
C:\Norman\npf\bin\npfsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\Programmer\Executive Software\Diskeeper\DkService.exe
C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
C:\Norman\npm\Bin\Zanda.exe
C:\Norman\npm\bin\NJEEVES.EXE
C:\Norman\npc\bin\npcsvc32.exe
C:\Norman\Nvc\bin\nvcoas.exe
C:\Norman\npc\bin\nuaa.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Norman\npm\bin\ZLH.EXE
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Programmer\ScanSoft\OmniPageSE2.0\OpwareSE2.exe
C:\Programmer\Macrogaming\SweetIM\SweetIM.exe
C:\WINDOWS\system32\lexpps.exe
C:\Programmer\PLANET\PLANET WL-U356\PLANET WL-U356.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office\1030\OLFSNT40.EXE
C:\Norman\nvc\BIN\NIP.EXE
C:\Norman\nvc\bin\cclaw.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Norman\npf\bin\npfuser.exe
C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\avgas.exe
C:\Documents and Settings\Niels-Erik Mikkelsen\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.ringkoebing-amts-dagblad.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://windowsupdate.microsoft.com/
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O3 - Toolbar: Easy-WebPrint - {327C2873-E90D-4c37-AA9D-10AC9BABA46C} - C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\Norman\npm\bin\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [OpwareSE2] "C:\Programmer\ScanSoft\OmniPageSE2.0\OpwareSE2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DiskeeperSystray] "C:\Programmer\Executive Software\Diskeeper\DkIcon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NPCTray] C:\Norman\npc\bin\npc_tray.exe /LOAD
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Creative WebCam Tray] "C:\Programmer\Creative\Shared Files\CamTray.exe"
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: PLANET WL-U356 Utility.lnk = C:\Programmer\PLANET\PLANET WL-U356\PLANET WL-U356.exe
O4 - Global Startup: Symantec WinFax Starter Port.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\1030\OLFSNT40.EXE
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Add To Print List - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_AddToList.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint High Speed Print - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_HSPrint.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Preview - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_Preview.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Print - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_Print.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\norman\npc\bin\nlf.dll
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1141245551486
O16 - DPF: {69EF49E5-FE46-4B92-B5FA-2193AB7A6B8A} (GameLauncher Control) - http://www.acclaim.com/cabs/acclaim_v4.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/tdccsp-0506.exe
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: PCANotify - C:\WINDOWS\SYSTEM32\PCANotify.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O23 - Service: AVG Anti-Spyware Guard - Anti-Malware Development a.s. - C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
O23 - Service: pcAnywhere Host Service (awhost32) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\pcAnywhere\awhost32.exe
O23 - Service: Diskeeper - Executive Software International, Inc. - C:\Programmer\Executive Software\Diskeeper\DkService.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
O23 - Service: LexBce Server (LexBceS) - Lexmark International, Inc. - C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
O23 - Service: Norman NJeeves - Unknown owner - C:\Norman\npm\bin\NJEEVES.EXE
O23 - Service: Norman ZANDA - Unknown owner - C:\Norman\npm\Bin\Zanda.exe
O23 - Service: Norman Parental Control (NPC) - Norman ASA - C:\Norman\npc\bin\npcsvc32.exe
O23 - Service: Norman Personal Firewall Service (NPFSvc32) - Norman ASA - C:\Norman\npf\bin\npfsvc32.exe
O23 - Service: Norman User Activity Agent (NUAA) - Norman ASA - C:\Norman\npc\bin\nuaa.exe
O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - C:\Norman\Nvc\bin\nvcoas.exe
O23 - Service: Norman Virus Control Scheduler (NVCScheduler) - Unknown owner - C:\Norman\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE (file missing)
O23 - Service: Norman V.O.Y. (NVOY) - Norman ASA - C:\Norman\npm\bin\nvoy.exe

Kommentar
Fra : dordi

Dato : 14-05-07 19:44

Jeg er 100 pct med på hvad du mener, jeg tror dog bar du skal bytte om på 8 og 16. 45 og 78, tage s´et og gi det et q, og ja så er den hjemme

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 100 point
Dato : 14-05-07 20:07

O10 er så vidt jeg ved ufarligt, og stammer fra Norman antivirus....ser ud som om softwareprogrammørerne ikke er så skrappe til at tilføje og fjerne objekter når der opdateres/afinstalleres/geninstalleres osv.

...ellers er der vist ikke meget at komme efter, udover:
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)

som du roligt kan fjerne.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-05-07 20:09

dordi - det er en udskrift af et computercheck, og der kommer nok snart en der kan tyde skrifterne.
En dag hvor du har problemer med din comp. - kan du også få den set efter for snavs.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 14-05-07 21:00

takker berpox, lader den lige være åben lidt endnu.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 14-05-07 23:33

Den Winsock fil ser ud til at være en ny Norman fil. Ellers ingen problemer.

Msgrapp.dll bør ikke fixes. Filen er der, men pga en bug i HijackThis, bliver den vist som missing.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 14-05-07 23:38
Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 14-05-07 23:42

Du bør iøvrigt opdatere dit Java. Det du har er meget sårbart.

Hent det nyeste her, og sørg for at afinstallere alle gamle versioner http://www.java.com/en/download/index.jsp

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 14-05-07 23:47

Allright ..... den med msgrapp.dll havde jeg ikke set før.....! Men er det så noget der hører til Windows Live Messenger Beta ???

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 14-05-07 23:49

Næh, som der står hører den til Messenger 7.5. Hvis den er væk, kan linien selvfølgelig godt fixes.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 15-05-07 06:16

tak til begge

Godkendelse af svar
Fra : troldenesdhb

Dato : 15-05-07 14:55

Tak for svaret berpox.